به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از اسکای نیوز، یک مطالعه اخیرا نشان داده است که آنتی بادی‌هایی که بدن هنگام آلوده شدن به ویروس کرونا تشکیل می‌دهد، می‌توانند حداقل ۶ ماه پس از بهبودی از بیماری در داخل آن باقی بمانند.

این مطالعه نشان داد که ۹۹ درصد از شرکت کنندگان که ازمایش کرونای آن‌ها مثبت بوده آنتی بادی‌های ویروس کرونا را برای ۳ ماه پس از ابتلا حفظ کرده اند، در حالی که ۸۸ درصد آن‌ها ۶ ماه آنتی بادی را نگه داشته اند.

این مطالعه که توسط بیو بانک بریتانیا در انگلیس انجام شد، نشان داد که ۸.۸ درصد از جمعیت این کشور در دسامبر سال ۲۰۲۰ مبتلا شده اند و این درصد در لندن به ۱۲.۴ درصد و در اسکاتلند به ۵.۵ درصد رسیده است.

این مطالعه بر اساس اندازه گیری سطح قبلی ابتلا به ویروس کرونا در گروه‌های مختلف جمعیتی در سراسر انگلستان و علاوه بر این مدت زمان دوام آنتی بادی در افراد آلوده انجام شده است.

«نائومی آلن»، دانشمند ارشد بیو بانک گفت: این مطالعه مهم نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق افراد پس از ابتلا به ویروس کرونا، حداقل ۶ ماه آنتی بادی را حفظ می‌کنند.

وی افزود: اگرچه نمی‌توانیم از میزان ارتباط این موضوع با ایمنی مطمئن باشیم، اما نتایج نشان می‌دهد که افراد پس از ابتلای طبیعی می‌توانند حداقل ۶ ماه در برابر عفونت بعدی محافظت شوند.

برای یک دوره ۶ ماهه از اواخر ماه مه سال ۲۰۲۰ تا ابتدای دسامبر سال ۲۰۲۰ بیو بانک انگلستان نمونه‌های خون ماهانه و داده‌هایی از علائم احتمالی را از ۲۰ هزار و ۲۰۰ شرکت کننده و فرزندان و نوه‌های بزرگسال آن‌ها برای انجام مطالعه جمع آوری کرد.

محققان دریافتند که آنتی بادی‌های جوانان نسبت به افراد مسن بیشتر است، در افراد زیر ۳۰ سال ۱۳ درصد و در افراد بالای ۷۰ سال ۶.۷ درصد است.

رایج‌ترین علائم مرتبط با وجود آنتی بادی‌های ویروس کرونا، از بین رفتن حس چشایی و بویایی بود که در ۴۳ درصد از شرکت کنندگان در مطالعه گزارش شد.