به گزارش پایگاه خبری نشان :

سارقان اتومبیل در شهری در جنوب ایتالیا هنگامی که متوجه می‌شوند خودرو سرقتی آن‌ها متعلق به یک زن معلول مبتلا به بیماری ام اس است از دزدی خود پشیمان می‌شوند.

این سارقان پس از دیدن درخواست دختر این زن معلول که در پستی در شبکه اجتماعی فیس بوک برای بازگرداندن خودرو منتشر شده بود به این نتیجه رسیدند که درباره سرقت تجدید نظر کنند و خودروی مسروقه را به صاحبش برگردانند.

این ماشین در حالی که در پارکینگ بیمارستان «دو ونره» در شهر باری در جنوب ایتالیا بود به سرقت رفت، اما چند ساعت بعد ماشین پیدا شده است.

به گفته سایت مترو، «ماریا النا بارل دامیانی» ۵۶ ساله از بیماری ام اس رنج می‌برد و اتومبیل وی به طور ویژه به صندلی چرخدار و سکو برای انتقال معلولان مجهز شده است برای همین برای او بسیار ارزشمند بود.

خودروی این زن معلول که در بیمارستان در حال انجام معاینات پزشکی بود به سرقت رفته و هنگامی که دخترش ریتا از سرقت مطلع می‌شود بلافاصله پیامی را در فیس بوک منتشر می‌کند که به سرعت به وسیله دنبال کنندگانش به اشتراک گذاشته می‌شود و سارقان آن را مشاهده می‌کنند.

 

2

 

این دختر در پست خود در فیس بوک نوشت: دستتان را بر قلب خود بگذارید و آن را به ما برگردانید، وقتی دوباره آن را پیدا کنیم این نشانه امید است. کمی اعتماد و انسان دوستی هرگز نمی‌گذارد ما ناامید بمانیم.

به نظر می‌رسد که پیام توسط سارقان خوانده شده و آن‌ها  تصمیم گرفته‌اند ماشین را به صاحبش بازگردانند.

پس از بازگردانده شدن خودرو، دختر با اشاره به اینکه این حادثه باعث شده خانواده به دقت درباره وضع مادرش فکر کنند، از کمک همه تشکر کرد و افزود: ما دیدیم دنیا می‌خواهد به ما کمک کند. به بسیاری از افراد با نیاز‌های ویژه فکر کردیم که مانند مادرم نمی‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و تهیه این خودرو‌ها برای معلولان بسیار گران است. خوب است که یک کمپین جمع آوری کمک مالی برای تهیه چنین اتومبیلی را با اجاره رایگان برای کسانی که به آن نیاز دارند، شروع کنیم.