به گزارش پایگاه خبری نشان :

معاون ریاست جمهوری امریکا با انتخاب برند ایتالیایی Dolce and gabbana، نیامده غوغا به پا کرد.

«کامالا هریس» به دلیل پوشیدن لباس برند «دولچه و گابانا» برند معروف و لوکس خانه مد ایتالیا، از سوی کاخ سفید و مردم مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

داستان از دید منتقدین دو جنبه متفاوت دارد: نخست اینکه بانوان کاخ سفید تاکنون از برند‌های داخلی امریکا استفاده می‌کردند. آن‌ها جهت تبلیغ برند داخلی و کوشش برای حمایت از صنعت پوشاک و متعلقات امریکا، از برند‌های داخلی استفاده می‌کنند تا مردم را تشویق به پوشیدن و استفاده از کالا‌های داخلی کنند.

از سوی دیگر، برند مشهور خانه مد ایتالیا به نام Dolce and gabbana پیشینه‌ای نژادپرستانه داشته است.

چندی پیش این برند در تبلیغ لباس شب خود یک فیلم چهار قسمتی تبلیغاتی ساخت که در آن یک بانوی زیبای چینی با لباس قرمز رنگ تلاش می‌کند تا اسپاگتی و پیتزا را با چوب مخصوص چینی بخورد.

مردم چین و اصولا مردم آسیای دور معتقدند که این فیلم، نگاهی نژادپرستانه داشته است، چون در شروع این فیلم تبلیغاتی این خانوم با دیدن غذا بسیار خوشحال و شاد می‌شود و مانند کسی که تا حالا غذا نخورده و با دیدن غذا، بسیار به شعف آمده، رل خود را بازی می کند.

فیلم تبلیغاتی برند Dolce and gabbana که خشم مردم را برانگیخت

منتقدان می‌گویند سازندگان این فیلم می‌خواستند مردم آسیایی را انسان‌های گرسنه و بدوی نشان دهند. از سوی دیگر در پس زمینه این فیلم تبلیغاتی، مردی با این بانو صحبت می‌کند. وقتی خانم تلاش می‌کند تا غذای خود را با قاشق چوبی به دهان نزدیک کند و نمی تواند، همان موقع صدای پیش زمینه بی اخلاقی کرده و کلمات دو پهلویی را به زبان می‌آورد و در واقع صحبت‌های این صدای پیش زمینه به نوعی آزار جنسی محسوب شده است.

این فیلم تبلیغاتی از سوی بسیاری از مردم در اروپا، آمریکا و آسیا مورد انتقاد شدید قرار گرفت. یکی به دلیل تاثیر بسیار شدید هنرپیشه فیلم با دیدن غذا، که تداعی گرسنگی و بدبختی مردم آسیاست و دیگری بی اخلاقی و کلمات ناشایست که با صدای مردی که در پیش زمینه صحبت می‌کند، اعلام می‌شود. برند Dolce and gabbana قبلا هم به خاطر نگاه نژادپرستانه از سوی مردم و نهاد‌ها و همچنین رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته بود.

مردی در پس زمینه این فیلم با هنرپیشه گفتگوهای خارج از عرف می‌کند.

حالا روشن است، چرا کامالا هریس به خاطر پوشیدن لباس با این برند مورد انتقاد قرار گرفته است. او به غیر از نادیده گرفتن قانون بانوان کاخ سفید در پوشیدن لباس‌های مارک داخلی، سراغ برند پر حاشیه ایتالیایی رفته است.

معاون ریاست جمهوری جدید امریکا یک بلوز از برند خانه مد ایتالیا به نام دولچه و گابانا پوشیده بود که آن را با کت و شلوار توسی ست کرده بود.

قوانین سخت انتخاب لباس بانوان کاخ سفید

او که در طول مراسم تحلیف، لباس‌هایی با مارک شرکت‌هایی امریکایی از جمله مارک «موس»، «کریستوفر جان روجر» و «سرجی یوهانسن» بر تن داشت، از سوی مردم و رسانه‌ها مورد استقبال و ستایش قرار گرفته بود، یکباره در مراسم ناهار با ریاست‌جمهوری، با لباسی از مارک برند Dolce and gabbana ظاهر شد.

روزنامه نیوزویک در صفحه سرمقاله خود نوشت: هریس صلاحیت مقام معاونت ریاست جمهوری را ندارد.

بسیاری در صفحه اینستاگرامی مشاور مدل لباس کاخ سفید، کامنت‌های منفی گذاشتند.

مشاور مد لباس و کاخ سفید در این باره می گوید: پس از پوشیدن لباس‌های این برند، آنقدر کامنت‌های منفی مختلف برای کامالا هریس سرازیر شده که قادر به پاسخگویی آن نیستیم.

گفتنی است، هریس در مدل لباس جدید سعی دارد مانند ملانیا در زمان دیدار با پاپ به نظر بیاید؛ هر چند طراحان مد به نام تام فورد و جاکوبز گفته اند، برای هریس لباس نخواهند دوخت.

کامالا هریس در مراسم تحلیف ریاست جمهوری لباس هایی با مارک امریکایی بر تن داشت.

کامالا هریس اولین زن رنگین پوست آسیای جنوبی است که به مقام معاون ریاست جمهوری رسیده است. وی در طول مبارزات انتخاباتی خود عنوان رنگین پوست خشمگین را از آن خود کرد و ترامپ ریس جمهور سابق بار‌ها او را کثیف خواند و حتی روزنامه نیوزویک در سرمقاله خود عنوان کرد، هریس واجد شرایط و صلاحیت مقام معاونت ریاست جمهوری امریکا را ندارد، ولی چندی بعد حرف خود را پس گرفت.