به گزارش پایگاه خبری نشان :

مجبور نیستید که به عمق دریا ها و اقیانوس ها بروید تا ماهی های عجیب غریب را ببینید. بعضی از آن ها مثل ماهی چهار چشم نزدیک به سطح آب زندگی می کنند. ماهی چهار چشم یک ماهی کنجکاو است، ظاهر عجیب و غریبی دارد و میلیون ها سال است که در اقیانوس ها زندگی می کند.

Xe3iIJj9scia

جالب است بدانید که ماهی چهار چشم، برعکس نامش فقط دو چشم دارد اما این دو چشم شکل خاصی دارند و انگار که در هر چشم او یک چشم دیگر هم وجود دارد. این ماهی ها روی سطح آب زندگی می کنند و از حشرات روی آب تغذیه می کنند.

طبیعتاً این ماهی ها نقطه کور اصلی دارند بنابراین شکارچیان از این نقطه کور آن ها سوء استفاده می کنند و آن ها را به دام می اندازند. البته که از لحاظ تجاری در بعضی از کشورها هم صید این ماهی وضعیت خوبی دارد. چشم های بزرگ این ماهی طول زیادی دارد. قرنیه آن ها به سمت بالا و پایین می رود و ضخامت لنز او از بالا تا پایین تغییر می کند و همین باعث می شود که بتواند جهت های مختلف را تماشا کند

GGIJy8yOueJh

این ماهی که تصویرش را مشاهده می کنید معمولاً از حرکت امواج دریا برای گرفتن شکار استفاده می کند. بدن سفت و سختی دارد و به راحتی می تواند خودش را با محیط اطراف سازگار کند. او در وضعیت سخت دریایی هم خوب دوام می آورد. مدت زمانی هم می تواند بدون آب زندگی کند؛ مگر این که کل بدنش خشک شود.

دوره بارداری این ماهی ها تقریباً 3 ماه می باشد. معمولاً ماهی تازه متولد شده چهار چشم، حدوداً 4 سانتیمتر طول دارد. این ماهی ها تقریباً در سن بین 10 الی 15 سالگی تولید مثل می کنند. طول آن ها به 30 سانتی متر هم می رسد. البته که طول انواع نر ماهی چهار چشم کمی کوتاه تر از انواع ماده می باشد. این ماهی ها بیشتر در یونان یافت می شوند و در آمریکای جنوبی و برزیل هم زندگی می کنند.