به گزارش پایگاه خبری نشان :

1.اختاپوس 

آیا تا به حال می دانستید که اختاپوس در بدن خود سه قلب دارد؟ اختاپوس محبوب ترین حیوان با چند قلب می باشد . صد ها گونه از اختاپوس وجود دارد که همه آن ها سه عدد قلب دارند. یکی از قلب ها خون را به سیستم جریان خون پمپاژ می کند و دو قلب دیگر خون را به سمت آبشش ها می برند . اختاپوس در بیشتر اقیانوس ها در عمق دریا یافت می شود. ویژگی دیگر و منحصر به فرد آن ها تغییر شکل و رنگ است که باعث می شود نتوانیم آن ها را ببینیم. اختاپوس حیوان بسیار باهوشی است و می تواند از ابزار مختلف استفاده کند. 

2.ماهی مرکب

این ماهی ها شبیه به اختاپوس ها هستند . صد ها گونه از آن ها در مکان های مختلف وجود دارند. همه آنها سه عدد قلب دارند. این قلب ها عملکرد یکسانی با قلب های اختاپوس دارند. یعنی یکی از آنها خون را به بدن می رساند و دو قلب دیگر آبشش ها را خون رسانی می کند. ماهی مرکب را می توانید در اقیانوس ها ببینید اما بیشتر آن ها در مناطق ساکت یافت می شوند. این ماهی ها سایز بزرگی دارند و در عمق دریا و آب های تاریک زندگی می کنند و شاید بزرگترین حیوان با چند قلب روی زمین باشند.

3.کرم خاکی 

کرم خاکی یکی از مشهورترین حیوانات با چند قلب در بدن است که تقریباً در همه جا یافت می شود. معمولاً عادت دارد که در آلودگی و کثیفی زندگی کند . کرم خاکی 5 قلب دارد و همه این قلب ها جزء اعضای نخستین بدن او هستند. کرم خاکی معمولاً یک کرم کوچک است. گونه های کمی از این کرم وجود دارد . همه کرم های خاکی به افزایش کیفیت خاک کمک می کنند و باعث قوی تر و سالم تر شدن گیاهان می شوند. 

4.مار ماهی یا Hagfish یا بی فک ماهی

مارماهی به دلیل توانایی تولید مواد لزج و چسبناک معروف است و 4 قلب دارد . یکی از قلب ها خون را وارد سیستم گردش خون می کند اما سه قلب مکمل دیگر عامل قدرت پمپاژ خون هستند . ماهی در آب ها با اکسیژن کم زندگی می کند  بنابراین قلب او می تواند تا 36 ساعت هم بدون اکسیژن دوام بیاورد . مار ماهی هم در اقیانوس اطلس و هم در اقیانوس آرام یافت می شود . آن ها با مواد لزج و چسبنده ای که ایجاد می کنند، می توانند راه آبشش ماهی های دیگر را ببندند و در نتیجه توانایی تنفس را در آن ها از بین می برند .

5.کاتل فیش یا ماهی سپیداج 

ماهی سپیداج به اختاپوس و اسکویید مربوط می شود . البته به اندازه آن ها حیوان آرام و ساکتی نیست . ین ماهی 3 عدد قلب دارد . یکی از قلب ها خون را به بدن پمپاژ می کنند و دو قلب دیگر خون را به ابشش می رسانند. ماهی مرکب در سراسر جهان یافت می شود و بزرگترین گونه بومی در استرالیا می باشد و حیوان نسبتا باهوشی است . 

6.سوسک 

سوسک حیوانی است که معمولاً انسان ها از آن به شدت دوری می کنند . در جای دیگری از نمناک گفتیم که سوسک توانایی زنده ماندن در شرایط سخت با آسیب دیدگی های بسیار شدید را دارد و جالب است بدانید که 13 قلب دارد. به همین دلیل است که کشتن آن ها سخت است . البته متخصصان معتقدند که فقط یک قلب در بدن او وجود دارد که 13 انشعاب دارد. این انشعابات ترتیبی هستند و هرکدام خون را به سطح بعدی می برند. به همین دلیل از کار انداختن بدن آن ها اصلا راحت نیست. سوسک در هر جایی زندگی می کند و یک حشره خانگی رایج است.

7.اسب 

اسب عجیب ترین حیوانی است که در این لیست قرار می گیرد و چند قلب دارد. در زیر هر پای او یک ارگان منحصر به فردی قرار گرفته است که قلب واقعی نیست اما می تواند خون را به راحتی ذخیره کند. هر زمان که اسب پای خود را روی زمین قرار می دهد، خون در بدن او جریان پیدا می کند و به رگ های قلب می رسد. البته بعضی از متخصصان، این بخش های بدن را به عنوان قلب در نظر نمی گیرند اما در هر حال می تواند خون را انتقال دهد. 

8.  انسان 

شاید باور نکنید اما افراد نادری در دنیا هستند که دو قلب در بدن خود دارند. ممکن است پیوند قلب انجام دهند اما قلب اصلی سر جای خودش باقی می ماند تا عملکرد بدن را به انجام برساند. البته تعداد این افراد در دنیا بسیار کم است اما خوب باز هم وجود دارند.