به گزارش پایگاه خبری نشان :

شهران یکی از محله‌های غرب تهران در منطقه۵ شهرداری است؛ این محله به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده و قیمت مسکن در شهران شمالی بالاتر از قیمت مسکن در شهران جنوبی است؛ قیمت مسکن در محله شهران در بازه متوسط و بالایی قرار دارد.

به گفته یک کارشناس مشاور املاک در محله شهران، واحدهای نوساز این محله از متری ۳۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و گاه تا ۵۰میلیون تومان در هر متر مربع نیز می‌رسد. برای تعیین قیمت واحدهای قدیمی‌تر نیز باید واحد را مورد بررسی قرار داد؛ چراکه سن آپارتمان، متراژ، کوچه، امکانات ساختمان، نور، جهت ملک و... در تعیین قیمت مسکن موثر است؛ اما به طور کل آپارتمان‌های قدیمی از متری ۲۵میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

برای مثال یک واحد آپارتمان ۵۷متری که ده سال از ساخت آن می‌گذرد و در شهران جنوبی قرار دارد، متری ۲۸میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ همچنین مالک واحدی ۶۸متری و ۱۵سال ساخت در شهران شمالی قیمت ملک را ۳۲میلیون تومان در هر متر مربع اعلام کرده است.

وی ادامه داد: قیمت مسکن در تهران طی یک سال اخیر افزایش زیادی داشته است؛ برای مثال در سال گذشته قیمت واحدهای نوساز در محله شهران حدود ۱۷ الی ۱۸میلیون تومان در هر متر مربع بود؛ اما اکنون قیمت‌ها تقریبا دو برابر شده است و برخی واحدها بیش از ۱۰۰درصد افزایش قیمت داشت.

این کارشناس مشاور املاک در پایان در خصوص تغییرات قیمت مسکن در محله شهران اظهار داشت: قیمت مسکن در شهران کاهش نداشته اما معاملات در رکود است؛ رکود معاملات نیز به طور طبیعی با خود کاهش قیمت مسکن را در پی دارد و زمانی که رکود به پایان برسد، قیمت‌ها نیز مانند قبل و یا بالاتر از قبل خواهد شد.