به گزارش پایگاه خبری نشان :

بیل گیتس ، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، بار دیگر درباره دو فاجعه که می‌تواند کل جهان را ویران کند، هشدار داد. گیتس، شیوع یک بیماری همه گیری مانند ویروس کرونا را در سال ۲۰۱۵ پیش بینی کرده بود.

دو فاجعه که انسان برای آن‌ها آماده نیست

او در تماسی ویدئویی با درک مولر، مدیر کانال معروف Veritasium در یوتیوب، گفت که «تغییر آب و هوا» و «تروریسم زیستی» دو فاجعه‌ای است که انسان‌ها برای آن آماده نیستند. گیتس همچنین درباره تروریسم زیستی گفت که یک فرد اکنون می‌تواند به راحتی ویروس کشنده‌ای را مهندسی کند و احتمال مواجهه با چنین ویروسی بیش از همه گیری‌های طبیعی ناشی از آن مانند COVID-19 است.

 

وی همچنین گفت که اگر بلایی مانند کرونا اتفاق بیفتد، نوع انسان احتمالاً به دنبال تلفاتی است که بیش از همه‌گیری کنونی باشد؛ و از آنجا که این ویروس‌ها ساخته دست بشر است هر سال امکان وقوع دوباره دارد.

گیتس ادامه داد: "بیماری‌های تنفسی بسیار ترسناک است، زیرا شما با وجود آلوده بودن و سوار هواپیما یا قطار شده و یا پیاده روی می‌کنید، برخلاف برخی بیماری‌های دیگر مانند ابولا که تا زمانی که شخص بیمار است، بیشتر در تخت می‌ماند. "

پیش بینی کرونا در سال ۲۰۱۵

در سال ۲۰۱۵، بیل گیتس در سخنرانی گفت که یک ویروس بسیار عفونی در آینده نزدیک بشر را درگیر خواهد کرد. او این موضوع را پس از شیوع ابولا در آفریقای غربی در سال ۲۰۱۴ پیش بینی کرده بود.

او در این باره گفت: "جهان به سادگی آماده مقابله با بیماری نیست، به عنوان مثال یک آنفلوانزای بسیار پیچیده که تعداد زیادی از افراد را خیلی سریع آلوده می‌کند. وی افزود: " این بیماری می‌تواند ۱۰ میلیون نفر یا بیشتر را بکشد و احتمالاً همه گیر است. "