به گزارش پایگاه خبری نشان :

محموله بزرگ موز در راه ایران است. به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان، محموله موز از کشور فیلیپین و تایلند وارد ایران می‌شود و قیمت موز شب عید به کمتر از ۳۰ هزار تومان می‌رسد.

وعده کاهش قیمت موز در حالی از سوی بارفروشان مطرح می‌شود که همچنان موز در بازار کیلویی ۶۰ هزار تومان است. هفته گذشته قیمت موز بین هشت تا ۱۰ هزار تومان ارزان شد. این هفته هم قیمت موز هندی و اکوادوری به ترتیب بین پنج تا ۱۰ هزار تومان ارزان شده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان گفت: موز هندی هم با افت پنج هزار تومانی به کیلویی ۳۰ هزار تومان و موز اکوادوری به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسید. تا شب عید هم با واردات موزهای جدید قیمت‌ها شکسته می‌شود.

اکبر یاوری معتقد است: موز کیلویی ۴۰ هزار تومان مشتری ندارد و تقاضای چندانی برای خرید موز در بازار مشاهده نمی‌شود. با افزایش قیمت دلار و تاثیر آن بر سایر کالاها سفره مردم هم کوچک شده است و قیمت میوه نسبت به سال‌های گذشته فاجعه بار است.

چرا نارنگی گران شد؟

امروز قیمت نارنگی به ۵۵ هزار تومان رسید. چرا نارنگی گران شد؟ عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان پاسخ داد: نارنگی ساری تمام شده و بیشتر بار نارنگی جنوب در بازار موجود است. البته قیمت نارنگی در میدان کیلویی ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است اما مغازه‌دارها به دلیل پرداخت اجاره بالا میوه را گران می‌فروشند.