به گزارش پایگاه خبری نشان :

این روزها بازار عرضه خودروهای چینی در کشور به شدت داغ شده است. به نوعی با وجود عدم واردات خودرو به کشور فضا برای فروش خودروهای چینی به شدت مساعد است. مشتریان باید بین خرید خودروهای وارداتی گران قیمت، محصولات چینی یا تولیدات داخلی یکی را انتخاب کنند.

حال بهمن موتور قصد دارد خودرویی با نام دیگنیتی را روانه بازار کند که این خودرو در حقیقت دانگ فنگ ix۵ است. آنطور که اعلام شده این خودرو با قیمت قطعی ۷۶۰ میلیون تومان به‌دست مشتریان خواهد رسید. اما این خودرو در کشور چین با چه قیمتی فروخته می‌شود؟

جالب است بدانید که قیمت این خودرو در چین بین ۹۹.۸۰۰ الی ۱۳۹.۸۰۰ یوآن است که معادل ۱۵۴۷۰ الی ۲۱۶۷۰ دلار می‌شود. در گران‌ترین حالت ممکن و حتی با محاسبه دلار ۲۶ هزار تومانی قیمت این خودرو ۵۶۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان خواهد بود. یعنی دیگنیتی در ایران با اختلاف قیمت حدود ۲۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

pSvvsAFOYGvR

این در حالی است که این خودرو در چین وضعیت فروش چندان مناسبی نیز ندارد و در آمار فروش سال ۲۰۲۰ دانگ فنگ ix۵ از بین ۵۸۵ خودرو رتبه ۳۴۳ را از لحاظ فروش کسب کرده است. سال گذشته تنها ۵۱۳۲ دستگاه از این خودرو در چین به فروش رفت.