به گزارش پایگاه خبری نشان :

وقتی ماهواره ها از این منطقه عبور می کنند در منطقه ای از تشعشعات قرار می گیرند که شدت آن از هرجای دیگر مدار زمین بسیار بیشتر است. این منطقه که به نام ناهنجاری اقیانوس اطلس جنوبی یا "مثلث برمودای فضا" نیز شناخته می شود، در نقطه ای قرار دارد که میدان مغناطیسی زمین ضعیف است.

جان تاردونو، استاد ژئوفیزیک در دانشگاه روچستر گفت: "من این نامگذاری را دوست ندارم، اما این منطقه دارای شدت میدان ژئومغناطیسی کمتری است، که در نهایت باعث می شود ماهواره ها در برابر تشعشعات بسیار آسیب پذیر شوند به حدی که سفینه های فضایی با عبور از این ناحیه می توانند آسیب جدی بینند."

معمولاً میدان مغناطیسی زمین از سیاره ما از ارتفاع یک کیلومتری تا 60 هزار متری محافظت می کند. اما در ناهنجاری اقیانوس اطلس جنوبی، ماهواره ها به طور فعال توسط پروتون هایی با انرژی بیش از 10 میلیون الکترون ولت بمباران می شوند.

در روزهای اولیه راه اندازی ایستگاه بین المللی فضایی، این ناهنجاری باعث اختلال در عملکرد رایانه های فضانوردان شد و خدمه مجبور به خاموش کردن سیستم های پردازنده خود شدند. فضانوردان نیز از اشعه رنج می بردند. برخی گزارش دادند که نقاط سفید عجیبی را جلوی چشم خود دیده اند. از آن زمان، دانشمندان تمام اقدامات را برای محافظت از آنها انجام دادند.