به گزارش پایگاه خبری نشان :

در ایام شیوع کرونا و قرنطینه باید به گروه سنی سالمندان توجه بیشتری نشان داد چراکه در قرنطینه بودن به تنهایی کافی نیست و ممکن است به علت تحرک کمتر در این ایام برای آن‌ها خطرساز شود.

سمیه اراکی کارشناس ارشد علوم تغذیه در این باره گفت: در سنین ۶۵ سال به بالا بدن تحت تاثیر دارو‌ها و بیماری‌ها نیاز‌های غذایی متفاوتی دارد و باید بر اساس آن‌ها برای این افراد برنامه غذایی در نظر گرفته شود چراکه بدن باید به گونه‌ای تقویت شود که در صورت درگیری با بیماری کرونا بتواند شرایط بحرانی و سخت آن را تحمل کند.

اراکی ادامه داد: برای تغذیه سالمندان نمی‌توان یک دستور عمومی صادر کرد چراکه هر سالمند باید متناسب با شرایط جسمی خود و تحت نظر پزشک بر اساس دارو‌هایی که مصرف می‌کند رژیم خاصی را راعایت کند.

کارشناس ارشد علوم تغذیه گفت: مصرف آب به میزان مناسب برای جلوگیری از کم آبی و مشکلات گوارشی، مصرف کلسیم و ویتامین دی، مصرف پروتئین مرغ و ماهی، استفاده از روغن طبیعی، مصرف مکمل‌های آهن، حبوبات و مغز‌ها از جمله مواردی است که سالمندان باید در رژیم غذایی خود رعایت کنند.

اراکی افزود: مصرف مواد غذایی دارای ویتامین سی و‌ ای موجب بالارفتن قدرت سیستم ایمنی بدن شده و مقاومت بدن را در برابر عوامل بیماری زا افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: علاوه بر تغذیه مناسب افراد سالمند باید پیاده روی نرم و ورزش‌های سبک را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت قرار دهند.