به گزارش پایگاه خبری نشان :

امروز فرصت ثبت نام و تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به پایان می رسد؛ البته کسانی که پرونده شان در بانکها در جریان است می توانند در روزهای آینده وام را دریافت کنند.

پایان بهمن ماه آخرین مهلت دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن اعلام شده است. البته بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی کماکان به کسانی که پیش از این نسبت به بارگذاری مدارک و تشکیل پرونده در بانک اقدام کرده اند تسهیلات پرداخت می شود اما فرصت نام نویسی جدید تمام شده است.

مردادماه امسال ستاد ملی کرونا پرداخت تسهیلات ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومانی کمک ودیعه مسکن به ترتیب در تهران، شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک با نرخ سود ۱۳ درصد برای مستاجران به تصویب رساند. حدود ۷۰۸ هزار نفر از ثبت نام کنندگان واجد شرایط دریافت این وام شناخته شدند که ۳۳۰ هزار نفر به بانک معرفی شده، تا کنون ۲۲۰ هزار نفر تشکیل پرونده داده و ۲۰۰ هزار نفر تسهیلات را دریافت کرده اند.

محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ گفت: حدود ۳۷۰ نفری که به بانک معرفی نشده اند نسبت به بارگذاری مدارک اقدام نکرده اند که دیگر امکان پرداخت وام اجاره به این افراد وجود ندارد. تعدادی از افراد از مردادماه و برخی دیگر از مهرماه فرصت ارایه مدارک داشته اند که این اقدام صورت نگرفت. با توجه به اینکه بانکها در پایان سال حسابهای خود را می بندند از فردا یکم اسفندماه معرفی جدید به بانک برای دریافت کمک ودیعه مسکن انجام نخواهد شد.

 تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان، از اوایل مردادماه در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات ۱۳ درصد است. نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند.  در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.