به گزارش پایگاه خبری نشان :

 باشگاه خبرنگاران: یک زوج انگلیسی گنجی قدیمی را که همسایه آن‌ها برایشان در کیسه زباله گذاشته بود، پیدا کردند. این گنج قدیمی که در پارکینگ خانه کشف شد، عروسک‌های اصلی بازی‌های جنگ ستارگان به ارزش ۴۰۰ هزار پوند (۵۲۵ هزار دلار) بود.  این زوج که در استوربریج در مرکز بریتانیا زندگی می‌کنند در ابتدا مطمئن نبودند که با عروسک‌ها و فضاپیما‌هایی که همسایه‌شان در دهه‌های مختلف جمع آوری کرده است چه کاری انجام دهند.

پسر آن‌ها یک حراجی راه انداخت تا این گنجینه‌ را بفروشد. کریس استون درباره این حراجی‌ها گفت: «بسیاری از آن‌ها به دلیل اینکه  در جای درستی از آن‌ها نگهداری نشده، کمی مرطوب بودند، اما به طور کلی این بهترین مجموعه جنگ ستارگان است که من دیده ام،»

ialBaDxd8qAG

همچنین او ادامه داد: «من جهانگردی را دوست دارم و همیشه دوست دارم روند فروش برای تمام کشورها خوب پیش برود.»

این خانواده عروسک و وسایل‌های دیگری نیز در پارکینگ پیداکردند، یکی از آن‌ها نمونه‌های معروف بازی Star Wars هنوز در بسته بندی اصلی خود است. این اتومبیل با پرداخت ۳۲۵۰۰ پوند (۴۲۰۰۰ دلار) با احتساب هزینه به فروش رسید . مجموعه‌ای هشت نفری از فیلم Return of the Jedi وجود دارد که هنگام خرید‌های جدید در دهه ۱۹۸۰ هرکدام فقط ۱.۵۹ پوند هزینه داشتند. به همراه کلاه ایمنی Stormtrooper و چشم R۲D۲ با قیمت ۱۴۰۰ پوندتوسط این خانواده به حراج گذاشته شد. در سال ۲۰۱۵، عروسک Luke Skywalker که از سال ۱۹۷۸ به عنوان یک اسباب بازی کودک وارد بازار شد، در حراجی سازمان یافته توسط Sotheby's و eBay به قیمت ۲۵۰۰۰ دلار به فروش رفت.

این زوج در استوربریج از این اتفاق غیرمنتظره‌ای که زندگیشان را تغییر داد بسیار خوشحال هستند. استون گفت: «من نمی‌دانم آن‌ها برنامه خاصی دارند یا خیر، اما آن‌ها باید احساس کنند که در قرعه کشی برنده شده اند.»