به گزارش پایگاه خبری نشان :

مهراب قاسم خانی ۱۶ آذر ۱۳۵۰ در تهران متولد شد. مهراب قاسم خانی دو بار ازدواج کرده‌است. حاصل ازدواج اولش یک دختر به نام نیروانا است. پس از جدایی از همسر اولش، وی برای بار دوم در سال ۱۳۸۳ با شقایق دهقان ازدواج کرد. حاصل این ازدواج پسری به نام نویان است مهراب قاسم خانی مهران مدیری را به دورهمی آورد اما خودش اخراج شد مهراب قاسم خانی تجربه بازی کوتاهی در خوب ، بد جلف را نیز دارد مهراب قاسم خانی تصویری از خود در عروسی برادرش منتشر کرده است که به طور باورنکردنی لاغر شده است:

مهراب قاسم خانی

فعالیت مهراب قاسم خانی در تلویزیون

فعالیت جدی‌اش در صدا و سیما را در سال ۱۳۷۸ و با برنامه ببخشید شما؟ که برنامه‌ای طنز به کارگردانی مهران مدیری بود آغاز نمود. اما به گفته خود او اوج کارهای هنری‌اش به مجموعه تلویزیونی پاورچین برمی‌گردد. در زمستان ۱۳۸۲ تا بهار ۱۳۸۳ مجموعه طنز نقطه‌چین را با نوشته‌های خود یاری رساندند.

پس از آن در پاییز و زمستان همان سال به همراه برادر بزرگ خود پیمان قاسم خانی و همسرش شقایق دهقان، مهدی مظلومی را در ساخت طنز کمربندها را ببندیم یاری رساندند.

پس از مدتی در پاییز و زمستان ۱۳۸۴ از فیلم‌نامه‌نویسان شبهای برره شد و سال ۱۳۸۵ را با باغ مظفر به پایان رساند.

کار بعدی او در تلویزیون نیز مجدداً همکاری با پیمان قاسم خانی در نوشتن فیلمنامه سریال مرد هزار چهره به کارگردانی مهران مدیری بود که نوروز۱۳۸۷ از تلویزیون پخش شد. وی در تابستان و پاییز ۱۳۸۸ سریال مسافران را به کارگردانی رامبد جوان روی آنتن داشت.

یکی از موفق‌ترین کارهای مهراب، سریال ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت بود که تابستان ۱۳۹۰ از شبکه سوم سیما پخش شد.

آخرین کار پخش شده از او سریال پژمان به کارگردانی سروش صحت است.

در سال ۱۳۹۵ وی با کارگردانی و نویسندگی در مجموعهٔ دورهمی پس از چند سال ممنوع‌الکاری در تلویزیون به تلویزیون برگشت ولی به دلیل مشکلاتی از نوشته شدن اسم او در تیتراژ ممانعت شد. پس از پخش ۱۲ قسمت از این مجموعه، وی حتی از ورود به لوکیشن مجموعه نیز منع شد.

شب‌های برره

مهراب به همراه برادرش پیمان قاسم‌خانی نویسندگی شب‌های برره را بر عهده داشتند. اوایل سال ۱۳۸۴، مهران مدیری، محسن چگینی و برادران گلیان پیشنهاد ساخت مجموعهٔ جدیدی را به برادران قاسم خانی دادند و از آنها خواستند که طرحی برای انجام این پروژهٔ جدید ارائه دهند. پیمان برای اینکار دو ماه از صاحبان پروژه وقت گرفت. به گفتهٔ مهراب، «دو ماه تمام خوردیم و خوابیدیم و هیچ کاری نکردیم» و صرفاً در روز موعود و در راه رفتن به جلسه دو برادر با هم یک طرح کلی برای اینکار ساختند. طرح پیشنهادی پذیرفته شد و سریال شب‌های برره ساخته شد.[۶]

پژمان

پس از کسب موفقیت قابل توجه سریال پژمان، تهیه‌کنندگان این مجموعه به فکر ساخت فصل دوم این سریال یا حتی یک فیلم سینمایی با این موضوع افتادند. نویسندگی این پروژه زیر نظر مهراب و به کارگردانی سروش صحت خواهد بود.

نقطه‌چین

مهراب قاسم خانی و همسرش از نویسندگان اصلی سریال نقطه چین بودند اما در این سریال برادرش پیمان که در سریال قبلی به عنوان سرپرست نویسندگان حضور داشت، تنها یک قسمت را نوشت که در آن قسمت داستان سریال از فضای کارآگاهی خارج شد.

مهراب قاسم خانی

فعالیت مهراب قاسم خانی در سینما

او در سال ۱۳۸۸ به همراه برادرش پیمان قاسم خانی فیلمنامه سن پترزبورگ را برای بهروز افخمی نوشت. وی همچنین نقش کوتاهی در فیلم سینمایی خوب، بد، جلف ایفا نمود.

ماجرای ممنوع الکاری مهراب قاسم خانی در دورهمی

در سال 95 بعنوان کارگردان و نویسنده دورهمی را ساخت و با مهران مدیری نیز برای اجرا به توافق رسید، بعد از 12 قسمت بدلیل ممنوعیت کاری از طرف سازمان مواجه شد که در نهایت حتی از ورود او به لوکیشن مجموعه نیز جلوگیری شد

در نهایت از این مجموعه خداحافظی کرد و از مهران مدیری خواست کارگردانی این مجموعه را برعهده بگیرد

مهراب قاسم خانی

فیلم های سینمایی مهراب قاسم خانی

فیلم ناگهان درخت    1397

فیلم جهان با من برقص    1397

فیلم خوب، بد، جلف    1395

فیلم سن پطرزبورگ    1388

سریال و مجموعه های تلویزیونی مهراب قاسم خانی

دورهمی    1395

پژمان     1392

دزد و پلیس    1391

ساختمان پزشکان    1389

مسافران     1388

مرد هزار چهره    1387

باغ مظفر    1385

شب‌های برره    1384

کمربندها را ببندیم    1383

نقطه‌چین    1382_1383

پاورچین     1381

ببخشید شما؟    1378