به گزارش پایگاه خبری نشان :

مهدی طارمی متولد ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر، بازیکن فوتبال و هم‌اکنون عضو باشگاه ریو آوه می‌باشد. مهدی طارمی دو بار آقای گل لیگ ایران شده‌ و در دربی تهران دو بار دروازه استقلال را باز کرده مهدی طارمی  به دلیل گرفتن پنالتی های متعدد که با دایو و فریب هوشمندانه داوران و حتی کارشناسان داوری انجام می دهد، در ایران به دایومی و در پرتغال به پنالتی گیر معروف شده است. مهدی طارمی با سحر قریشی هرچند رابطه شان مدتی است تمام شده، اما انتشار عکس‌های آتلیه‌ای آن‌ها مهر تأییدی است بر شایعاتی که مدت‌ها به گوش می‌رسید و توسط طرفین تکذیب می‌شد! مهدی طارمی بعد از حواشی اخیر در انتشار عکس‌های خصوصی‌اش با سحر قریشی این پست را منتشر کرد.

مهدی طارمی

مهدی طارمی و پرسپولیس

طارمی در سال ۹۳ که پرسپولیس تحت سرمربیگری علی دایی بود به این تیم پیوست و قرار داد ۲ ساله خود را سفید امضا کرد، نخستین درخشش مهدی طارمی در پرسپولیس در دربی هفتاد و نهم بود که در آن پرسپولیس با نتیجه ۲–۱ به پیروزی رسید. طارمی در آن بازی دیدنی گلی نزد، اما به‌عنوان یک بازیکن تعویضی نقش مؤثری در گل اول داشت و با پاس حساب‌شده او محمد نوری گل اول و مساوی پرسپولیس را به ثمر رساند.

محبوبیت طارمی میان پرسپولیسی‌ها از زمان چیپ منجر به گل او از روی نقطه پنالتی در بازی مقابل النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ است. وی در دربی هشتاد و سوم در لیگ برتر پانزدهم ۲ گل از ۴ گل پرسپولس را به ثمر رساند. مهدی طارمی در سال ۱۳۹۵ در حالی که با پرسپولیس تهران به توافق رسیده بود به ترکیه رفت و با تیم ریزه اسپور ترکیه قرارداد بست. یک ماه نشده پشیمان شد و به پرسپولیس بازگشت. طارمی در لیگ برتر پانزدهم و شانزدهم عنوان آقای گل لیگ را از آن خود کرد. او همچنین جایزه برترین بازیکن فصل ۹۵–۹۶ را گرفت و آن را به حرم امام رضا تقدیم کرد. مهدی طارمی در لیگ شانزدهم برترین مهاجم فصل نیز شد.

مهدی طارمی

لژیونر شدن طارمی

مهدی طارمی در سال ۱۳۹۶ عضو باشگاه الغرافه قطر شد.

او در سال ۱۳۹۸ به باشگاه فوتبال ریو آوه پرتغال پیوست. طارمی توانست در دومین بازی برای ریو آوه هتریک کرد و در بازی بعدی نیز توانست با هنر خود دو پنالتی را برای ریو آوه کسب کند، مهدی طارمی، لژیونر ملی پوش ایران، از سوی هواداران به عنوان بهترین بازیکن باشگاه ریو آوه در هفته نهم سوپر لیگ پرتغال انتخاب شد. ریوآوه در هفته نهم به مصاف تیم موریرنسه رفته بود و این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک با تک گل مهدی طارمی به پایان رسید.

طارمی علاوه بر انعطاف بدنی و سرعت بالا، دارای توانایی در کسب پنالتی‌های متعدد از حریف با فریب هوشمندانه داوران است که در ایران به "دایومی" معروف شد در پرتغال نیز این توانایی او مورد توجه قرار گرفته و به او لقب پنالتی گیر داده‌اند.

مهدی طارمی

مهدی طارمی در تیم ملی

مهدی طارمی برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ و در زمان کارلوس کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد و نخستین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ازبکستان انجام داد. او در سومین بازی ملی خود پایش به گلزنی باز شد و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ دو بار برابر گوام گلزنی کرد و در کنار سردار آزمون به عنوان بهترین بازیکن آن بازی انتخاب شد.

افتخارات فردی و باشگاهی طارمی به عنوان بازیکن تیم پرسپولیس تهران:
  • بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۴–۱۳۹۳
  • آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴
  • پدیده جوان لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴ از نگاه کانون مربیان فوتبال ایران
  • بهترین بازیکن لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴
  • بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴
  • آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵
  • بهترین مهاجم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵
  • بازیکن سال فوتبال ایران در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵
  • نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴
  • قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵
  • قهرمانی سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۶
مهدی طارمی
مهدی طارمی و سحر قریشی

حدود دو سال از شایعه ازدواج و رابطه مهدی طارمی و سحر قریشی گذشته بود که در بهمن ماه ۱۳۹۸ تصاویر دونفره آنها در یک کانال تلگرامی منتشر شد که واکنش‌های بسیاری را از سوی کاربران در فضای مجازی به همراه داشت. سحر قریشی و مهدی طارمی ابتدا در مقابل این شایعات سکوت کرده بودند ولی در نهایت این اخبار را تأیید کرده و اعلام کردند که دیگر آن رابطه تمام شده است.

حجم ویدیو: 16.85M | مدت زمان ویدیو: 00:03:48