به گزارش پایگاه خبری نشان :

رازهای جالب رنگها و دنیا از دید حیوانات

بعضی از ما نمی دانیم که حیوانات چگونه محیط اطراف خود را می بینند و چه درکی از آن دارند. یکی از ویژگی های مهمی که در محیط اطراف مد نظر است، این است که حیوانات قطعاً نمی توانند مانند ما انسان ها رنگ های مختلف را ببینند و یا آنها را به گونه ای متفاوت درک می کنند. انواع مختلف حیوان ها نیز رنگ ها را به گونه ای متفاوت می بینند. در این قسمت از سرگرمی نمناک قصد داریم که تفاوت نگاه حیوانات در رنگ ها را به شما نشان دهیم و نوع بینایی هر کدام را به شما معرفی کنیم.

 

سگ

سگ ها بینایی ضعیفی دارند، چشم آن ها اکثر رنگ ها را به خوبی تشخیص نمی دهد و حساسیت بالایی ندارد. آن ها دنیا را شبیه به چیزهای محو می بینند. از طرفی هنگام شب بینایی بسیار خوبی دارند و درک آن ها از محیط اطراف هنگام شب بالاست. چشم آن ها نیز بیشتر به حرکت حساس است.

ماهی

ماهی می تواند در شرایط خاصی بینایی داشته باشد. تقریباً هر چیز نزدیک را به خوبی می بیند و شما را شگفت زده می کند.

پرندگان

پرندگان بینایی بسیار تیزی دارند و حتی در محیط بدون نور هم بینایی قوی دارند و می توانند سایه های رنگ را به راحتی ببینند؛ حتی رنگ هایی که انسان ها قادر به دیدنش نیستند.

مار

مارها عموما بینایی ضعیفی دارند و می توانند امواج گرمایی را در شب، 10 برابر بهتر از هر تکنولوژی دیگری درک کنند. در طول روز تنها واکنش آن ها نسبت به حرکت است. اگر شکار آن ها حرکت نکند، نمی توانند او را بگیرند زیرا حساسیتشان به حرکت است.

موش

هر کدام از چشم های موش به طور مستقل حرکت می کند بنابراین آن ها می توانند تصاویر جداگانه را با هر کدام از چشم هایشان تماشا کنند. جهان اطراف آن ها محو است. حرکت آرامی دارند و معمولاً یک سایه سبز آبی روی چشم های آن ها قرار دارد.

گاو

گاو ها معمولاً رنگ سبز را به خوبی نمی بینند اما قادر به مشاهده و تشخیص رنگ نارنجی و قرمز هستند.

اسب

چشم های اسب در کنار سر او قرار گرفته است که هر خطری را به او اطلاع می دهد که البته معایبی هم دارد. این حیوان ها هرگز نمی توانند چیزهایی که در مقابل آن ها قرار می گیرد را به خوبی ببینند و باید از کنار به آن ها نگاه کنند.

زنبور

زنبور ها سه برابر سریع تر از انسان ها محیط اطراف خود را درک می کنند. آن ها همچنین اشعه های فرا بنفش را می بینند که ما قادر به دیدن آن ها نیستیم.

مگس

مگس بینایی متفاوت تری نسبت به بقیه دارد و می تواند رنگ ها و شکل های اطراف خود را درک کند. آن ها اشعه فرابنفش را می بینند و جهان اطراف برای آن ها کندتر از ما انسان ها حرکت می کند.

کوسه

شکارچیان در زیر آب مانند کوسه نمی توانند رنگ ها را ببینند اما بینایی آن ها زیر آب تیز تر از ما انسان ها می باشد.

سوسمار

سوسمارها مخلوقات بسیار جذابی هستند. ظاهر منحصر به فردی دارند و چشم های آن ها نیز هر کدام به گونه ای مستقل حرکت می کند و بینایی 360 درجه دارند.

گکوس شب

این مارمولک ها بینایی بسیار خوبی هنگام شب دارند. آن ها می توانند 350 برابر بهتر از انسان ها چیز های مختلف را در شب ببینند.

پروانه

پروانه ها حشرات اعجاب انگیزی هستند. بینایی آن ها خیلی تیز نیست اما می توانند رنگ ها و سایه های مختلف را بهتر از انسان ها ببینند که نور فرابنفش هم شامل آن می شود.

گربه

گربه ها رنگ ها را مانند ما انسان ها نمی بینند اما بینایی بسته ای دارند. هنگام شب دید بهتری از انسان ها دارند. شاید به اندازه ما رنگ های مختلف را تشخیص ندهند اما کور رنگی ندارند. آن ها سایه هایی از رنگ آبی و زرد را در بینایی خود دارند که برای اکثر پستاندار ها وجود دارد.

میگو

میگو حیوانی است که رنگ های بسیار زیادی را نسبت به دیگر حیوانات می بیند. در نهایت می توان گفت پادشاه بینایی رنگ های مختلف، میگوی مانتیس است.

حیوانات دیگر

بعضی از حیوانات هستند که رنگ ها را به طور کاملاً متفاوتی درک می کنند. مثلاً رنگ قرمز برای آن ها اصلاً قرمز جلوه نمی کند و کاملا رنگ ها را متفاوت از ما می بینند.