به گزارش پایگاه خبری نشان :

دانشمندان معتقدند که این پنگوئن از بیماری مشابه «آلبینیسم» در انسان رنج می‌برد که «لوسیسم» نامیده می‌شود، جهشی ژنتیکی که در آن بدن حیوان اغلب سفید است، اما می‌تواند مقداری رنگدانه تولید کند، زیرا توانایی تولید ملانین را از دست می‌دهد، که به پر‌ها رنگ طبیعی می‌بخشد.

این عکس‌ها متعلق به عکاس بلژیکی ایو آدامز است که این تصاویر را یک سال پیش، به طور خاص در دسامبر ۲۰۱۹ گرفته، اما تا ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ آن‌ها را منتشر نکرده است. آدامز در نامه‌ای به نشنال جئوگرافیک گفت: " باعث تعجب من شد که پنگوئن‌ها به سمت ما شنا کردند. ما برای چند دقیقه بسیار خوش شانس بودیم و من بسیار خوشحالم که از این تصاویر را گرفتم. "

وی افزود: "من قبلاً هیچ پنگوئن زردی را ندیده و نه حتی درباره آن شنیده بودم. ۱۲۰ هزار پنگوئن در آن ساحل وجود داشت و این تنها پنگوئن زرد بود. وقتی فهمیدیم همه تجهیزات ایمنی را دور انداختیم و سریعا دوربین‌هایمان را برداشتیم تا عکاسی کنیم. "

دی بورسما، زیست شناس و استاد دانشگاه می‌گوید: "اگر یک پنگوئن زرد ماده باشد، بسیار خوب است، زیرا برای هر ماده تقریباً سه نر وجود دارد، اما مردانی که به نظر متفاوت می‌آیند احتمال جفت گیری ندارند. "

وی تأکید کرد: "پنگوئن‌های با رنگ‌های مختلف به احتمال زیاد توسط مهر‌های پلنگی یا نهنگ‌های قاتل در قطب جنوب خورده می‌شوند؛ بنابراین فرصتی برای دیدن پنگوئن‌های بیشتر وجود ندارد. "