به گزارش پایگاه خبری نشان :

 با افزایش تورم مواد غذایی، سفره‌های مردم آب رفته است. به طوری که فروش گوشت قسطی به قلب کشور یعنی تهران رسید.

بررسی میدانی تجارت‌نیوز نشان می‌دهد برخی کاسبان گوش به گوش مردم محله‌های جنوبی تهران رسانده‌اند که چنانچه کسانی هستند که توانایی خرید گوشت ندارند یا «چک کارمندی بدهند، گوشت را قسطی بخرند.» یا یک فرد معتمد محل ضمانت‌شان را کند.

برخی قصاب‌ها هم بابت فروش قسطی گوشت دفتر و دستک تشکیل دادند. هر کس گوشت قسطی می‌خرد نامشان را در سررسید می‌نویسند تا سر ماه یا دو ماه یک بار بیایند تسویه حساب کنند.

قصاب‌های محل برای خرید گوشت قسطی به افراد غریبه یا کسانی که تازه وارد محل‌شان شده‌اند پیشنهاد می‌دهند فرد معتمد محل را معرفی کنند تا بتوانند گوشت قسطی بخرند.

با افزایش تورم مواد غذایی، سفره‌های مردم آب رفته است. به طوری که فروش گوشت قسطی به قلب کشور یعنی تهران رسید. (این عکس در فضای مجازی دست به دست شده است.)

شرایط تامین گوشت در بازار بحرانی است

به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران، شرایط تامین گوشت در بازار آنقدر بحرانی است که عده‌ای قصاب‌ در برخی محله‌های تهران با اعمال سود جزئی، گوشت را قسطی به دست مردم می‌دهند. این فروشندگان افراد خیری هستند که سرمایه دارند و بنا بر شناختی که بر افراد دارند گوشت را اقساطی به مردم می‌فروشند.

چرا گوشت در برخی قصابی‌ها نیست؟

در حالی برخی فروشندگان گوشت را اقساطی به مردم می‌دهند که علی اصغر ملکی معتقد است که گوشت نسبت به هفته گذشته پنج هزار تومان گران شده است و در بازار فروشندگان به زور یک گوسفند پیدا می‌کنند؛ چرا که فعلا دور دور دامداران است و دامداران نرخ اعلام می‌کنند.

در روزهای پایان سال برخی قصاب‌ها یا گوشت برای عرضه ندارند یا چنانچه در ویترین‌هایشان گوشتی داشته باشند، با قیمت بالا به مردم می‌فروشند. علت افزایش قیمت گوشت چیست؟ رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران به تجارت‌نیوز پاسخ داد: علت کاهش عرضه دام به بازار سه دلیل دارد:

اولین دلیل، قاچاق دام به مرزهای دیگر است.

دومین دلیل، افزایش نهاده‌های دامی است. دامداران معتقدند که نهاده‌ها را گران خریدند، چنانچه بخواهند دام‌شان را با نرخی فعلی بفروشند، متضرر می‌شوند.

سومین دلیل این است که تعداد دام‌های قابل فروش تمام شده است و بره جدیدی برای جایگزینی گوسفندها وجود ندارد. یعنی شرایط دام در کشور آنقدر بحرانی شده است که ( افراد برای تامین نیاز بازار دام‌های ماده را به کشتارگاه بردند و حالا در بازار با کمبود رو به رو هستند.)

قیمت گوشت بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان!

در روزهای پایان سال ۹۹ در حالی شرایط بازار گوشت با یک شرایط خاص مواجه شده که طی این پنج ماه گذشته علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران نسبت به از سرگیری قاچاق دام هشدار داده و گفته بود: «به سبب گستردگی مرزنشینی، در برخی نقاط گاها اختلاف چندبرابری قیمت دام، کوله‌بران را وسوسه می‌کند که یک تا سه راس دام را با خود ببرند چرا که قیمت کنونی هر دام در کشور ما ۲ میلیون تومان است و آن سوی مرزها ۸ تا ۹ میلیون تومان پول بابت دام‌های ایرانی می‌دهند.»

آیا شب عید کمبود گوشت داریم؟ ملکی گفت: شب عید امسال کمبود گوشت داریم. مغازه‌دارها گوشت را ۱۳۰ هزار تومان می‌خرند که با اعمال سود متعارف این گوشت برای مصرف‌کننده ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان تمام می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران، فعلا وضع دامدران آنقدر خوب شده است که در محل دامداری‌شان کارت‌خوان دارند و دام‌هایشان را فقط نقدی می فروشند.

فروش قسطی گوشت تکذیب شد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران خبر فروش قسطی گوشت را که به نقل از وی در فضای مجازی منتشر شده است، تکذیب کرد.

علی اصغر ملکی اظهار داشت: این روزها گوشت گران است و کسی آن را به صورت قسطی در اختیار قصابی‌ها قرار نمی‌دهد که آن‌ها نیز بخواهند چنین اقدامی انجام دهند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران افزود: این خبر کذب است و در جایی گوشت به صورت اقساطی به فروش نمی‌رسد.