به گزارش پایگاه خبری نشان :

براساس اطلاعات موجود در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، معاملات واحدهای نوساز طی یک ماه اخیر کاهش شدیدی داشته است و از 2هزار معامله صورت گرفته فقط 71معامله مربوط به واحدهای نوساز بود؛ برخلاف واحدهای نوساز تعداد آپارتمان‌های یک ساله که در این مدت معامله شد، تقریبا 700معامله بود و بیش از یک سوم معاملات مسکن در بهمن و اوایل اسفند را از آن خود کرد. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت تعدادی از واحدهای نوساز که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی یک ماه اخیر (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌ آپارتمان‌های نوسازی است که طی یک ماه اخیر در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین قیمت مسکن در محله‌های یادشده نیست.

در ابتدا گفتنی است که واحدهای نوساز به طور کل قیمتی بالاتر از متوسط قیمت مسکن در هر محله دارد؛ اما عوامل دیگری چون متراژ، کوچه، خیابان، نور، تعداد طبقات در هر واحد و... نیز در تعیین قیمت مسکن برای واحدهای نوساز نقش دارد.

شهرک راه آهن محله‌ای در منطقه22 و غرب تهران است؛ یک واحد آپارتمان 300متری و نوساز در این محله با قیمت 45میلیون تومان در هر متر مربع معامله شد؛ توحید نیز از دیگر محله‌های غرب تهران در منطقه2 است که قیمت مسکن برای معامله یک دستگاه آپارتمان 170متری و نوساز در آن 9میلیارد تومان بود.

پاسداران محله‌ای در شرق تهران است که متوسط قیمت مسکن در آن از سایر محله‌های شرقی تهران بالاتر است و این قیمت هرچه به منطقه یک نزدیک شویم، افزایش دارد. یک واحد 550متری و نوساز در آن با قیمت 131میلیون تومان در هر متر مربع به فروش رفت. همچنین یک خانه 150متری در تهرانپارس (از دیگر محله‌های شرق تهران) متری 38میلیون و 666هزار تومان معامله شد.

منیریه از محله‌های جنوبی تهران است و قیمت یک واحد 79متری و نوساز در آن 2میلیارد و 200میلیون تومان بود. واحدی 186متری در دروازه شمیران نیز متری 39میلیون و 700هزار تومان به فروش رسید.

واحدی 138متری در تهران نو متری 37میلیون و 391هزار تومان، یک خانه 77متری در عباس آباد متری 33میلیون و 766هزار تومان و یک دستگاه آپارتمان 531متری در چیذر متری 135میلیون و 292هزار تومان معامله شده است.