به گزارش پایگاه خبری نشان :
هنوز جزئیات موارد اتهامی این مسوول سابق، رسانه‌ای نشده است.

غلامرضا شریعتی (زاده ۱۳۵۱ بهبهان)، سیاستمدار، استاندار استان خوزستان در دولت دوازدهمو هم‌اکنون به عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد فعالیت می‌کند‌. همچنین وی از اعضای هیئت علمی دانشگاه جندی‌شاپور می‌باشد.

وی دانش‌آموخته دکتری ژنتیک انسانی از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را در اواخر دولت هفتم و ابتدای دولت هشتم، از استانداری خوزستان آغاز کرد.

زندگی‌نامه

غلامرضا شریعتی در سال ۱۳۵۱ در شهر بهبهان، در استان خوزستان زاده شد و تحصیلات ابتدایی تا دریافت دیپلم متوسطه را در زادگاهش طی نمود. وی دارای مدرک دکتری ژنتیک انسانی از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران می‌باشد. شریعتی فعالیت سیاسی خود را از دولت اصلاحات در استانداری خوزستان آغاز نمود.

وی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری خوزستان در دولت اصلاحات بود. در دوره نخست استانداری عبدالحسن مقتدایی در خوزستان، شریعتی برای دوره‌ای سرپرستی معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان را برعهده داشت.در طول دوران ۸ ساله فعالیت دولت‌های نهم و دهم، وی فعالیت سیاسی درگیر نداشته و بیشتر به عنوان مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه جندی‌شاپور فعالیت می‌کرد .

پرونده کیف سکه های طلا

گفته می شود علت بازداشت شریعتی به گمشدن یک کیف پر از سکه های طلا بر می گردد که البته هنوز موارد اتهامی اعلام نشده است و باید منتظر ماند تا جزییات رسما اعلام شود

سوابق اجرایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های شادگان و ماهشهر

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری خوزستان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان

استاندار استان خوزستان (۵ سال)

عضو هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور

رئیس فعلی سازمان ملی استاندارد ایران