به گزارش پایگاه خبری نشان :

با اعلام جدایی محمود فکری از استقلال و حضور دوباره فرهاد مجیدی یکی از بازیکنانی که از این اتفاق خوشحال شد مهدی قایدی بود تا جایی که در مراسم معارفه سرمربی جدید استقلال خوش‌وبش بسیار گرمی با او داشت. این در حالی است که مهدی قایدی در زمان مربیگری فرهاد مجیدی در استقلال یک‌بار از اردوی این تیم کنار گذاشته شد. قایدی البته اهل باند و باندبازی و کارشکنی علیه مربی به خصوص محمود فکری نبوده اما تعداد گل‌ها و پاس گل‌های او در فصل جاری پایین آمده که یکی از اینها به خاطر عدم بازی دادن به طور همزمان به مهدی قایدی و شیخ دیاباته در فصل جاری بوده، در حالی که این دو مهاجم در فصل گذشته خطرناک‌ترین زوج خط حمله فوتبال ایران بودند.

از سویی محمود فکری مدام از مهدی قایدی می‌خواست که در دفاع هم به تیمش کمک کند که رفت و برگشت‌های مهدی قایدی موجب خستگی این بازیکن در جریان بازی و کاهش توان او در حمله می‌شد.

مهدی قایدی هیچ‌گاه به تصمیم محمود فکری معترض نشد و تلاش می‌کرد خواسته‌های سرمربی را اجابت کند اما از این وضعیت گله‌مند بود و دوست داشت همانند زمان مربیگری استراماچونی و فرهاد مجیدی در حمله آزاد باشد. این دو مربی از مهدی قایدی می‌خواستند با ماندن در منطقه یک سوم دفاعی حریف به دفاع تیمی کمک کند، چراکه ماندن مهدی قایدی در منطقه یک‌سوم دفاعی حریف موجب می‌شد که تیم مقابل با همه نفرات حمله نکند و چند بازیکن را در دفاع نگه دارد به خصوص که می‌دانستند مهدی قایدی بازیکن خطرناکی است. از سویی به عقب بازنگشتن مهدی قایدی موجب می‌شد همیشه در زمان توپ‌گیری تیم خودی برای حمله به دروازه حریف آماده و دونده نشان دهد. به واقع مهدی قایدی در زمان مربیگری فرهاد مجیدی و استراماچونی همیشه بالا بازی می‌کرد. حالا با بازگشت دوباره فرهاد مجیدی، مهدی قایدی این شرایط بازی را پیدا خواهد کرد.