به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد کرونای استان تهران افزود: ما با افزایش شاخص‌ها مواجه هستیم و باید منتظر باشیم که در روز‌های آخر اسفند نیز با حجم بیشتری از مراجعان مواجه باشیم.

وی گفت: هرچند که بیمارستان‌های استان تهران آمادگی دارند، اما با افزایش مراجعان با مشکل مواجه خواهیم شد.

زالی افزود: تاکنون در کشور ۳۵۰ مورد قطعی ویروس انگلیسی کشف شده که کوه یخی است و بخش اعظمی از آن پنهان است و تعداد آن افزون‌تر است و این تعداد صرفا به خاطر مشکوک بودن و رصدی که صورت گرفته کشف شده اند و این زنگ خطر است به ویژه که در تمام استان‌ها رد آن وجود دارد.

وی گفت: در شرایط فعلی اگر ویروس جهش یافته جدید با زمان و تاخیر بیشتری جایگزین ویروس قبل شود تاب آوری مردم بیشتر می‌شود و مرگ و میر نیز کمتر خواهد شد، اما اگر سرعت به خود بگیرد نگران کننده است و مسلما مرگ و میر مراجعات ناشی از آن نیز بیشتر خواهد شد به ویژه که سرعت انتقال پذیری ویروس انگلیسی فوق العاده بالاست.

دکتر زالی افزود: ما در استان تهران وقتی موج سوم شروع شد دامنه بیشتری نسبت به موج یک و دو برخوردار بود و وسعت گرفتاری‌ها نیز بیشتر شد و با حجم بالای مراجعان مواجه شدیم و مسلما اگر موج چهارم نیز شروع شد با افزایش میزان مراجعان و مرگ و میر و بستری مواجه خواهیم شد.