به گزارش پایگاه خبری نشان :

 پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی پرواز یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی است که در ۸ مارس ۲۰۱۴ از کوالالامپور، پایتخت مالزی، با ۲۳۹ مسافر تبعهٔ ۱۴ کشور گوناگون عازم پکن بود اما به دلیل نامعلومی پس از تغییر مسیر تماس آن با رادار قطع و ناپدید شد.

"پیتر فولی"، یکی از کارشناسان حاضر در اولین عملیات جستجوی گسترده بوئینگ ناپدید شده خطوط هوایی مالزی گفت: با توجه به شناسایی یک منطقه جستجوی جدید توسط اقیانوس شناسان و کارشناسان پرواز، عملیات جستجوی هواپیما باید آغاز شود.

او اضافه کرد:  مسیرهای بزرگی هستند که به طور کامل جستجو نشده اند. همچنین بستر دریا در فاصله ۷۰ مایل دریایی در هر دو سمت منطقه هدف اصلی، باید در جستجوهای جدید مورد بررسی قرار گیرد.

عملیاتی بین‌المللی برای پیدا کردن این هواپیما توسط بیش از ۲۶ کشور به جریان افتاد و گفته شد بزرگ‌ترین عملیات جستجو در تاریخ بوده‌است .این عملیات از خلیج تایلند و دریای جنوبی چین آغاز  و پس از آن به تنگه مالاکا و دریای آندامان و در نهایت پس از آنکه بازرس‌ها متوجه شدند که هواپیما پس از ناپدید شدن به سمت غرب و شبه‌جزیره مالایا حرکت کرده و سپس در یک مسیر به سمت شمال یا جنوب به مدت هفت ساعت پرواز کرده‌است، به اقیانوس هند گسترش یافت.

درخواست ها برای آغاز مرحله جدید جستجوها در رابطه با این هواپیمای ناپدید شده پس از آن مطرح شد که تجزیه و تحلیل بقایای بوئینگ ۷۷۷ که در ماه اوت شناسایی شده بود ، پایان یافت.

ناپدید شدن مرموز این هواپیمای مسافربری در عین حال چندین تئوری توطئه را به همراه داشت. برخی معتقدند که هواپیما سرنگون شده است، برخی ادعا می کنند که هواپیما ربوده و به برخی از پایگاه های مخفی در قزاقستان منتقل شده و این در حالیست که برخی دیگر ادعا می کنند که در جنگل های کامبوج سقوط کرده است.