به گزارش پایگاه خبری نشان :

در این مطلب به نکاتی اشاره شده است که هنگام سفر به خارج باید از آن‌ها دوری کنید.

۱- وقتی به ژاپن سفر کردید به کسی انعام ندهید

در کشور‌های مختلف آداب و رسوم متفاوتی وجوددارد، مثل فرهنگ انعام دادن. ممکن است در یک کشور از شما انتظار داشته باشند بابت خدماتی که ارائه کرده اند ۲۰ درصد انعام بگیرند، اما در ژاپن استثناء است و این کار برخلاف ادب و غیرمرسوم است

۲-در روسیه به غریبه‌ها لبخند نزیند

حتما این ضرب المثل را شنیده اید «بخند تا دنیا به روت بخنده»، اما در سفر به روسیه باید از این حرکت خودداری کنید. روس‌ها فقط به افرادی که صمیمی هستند، لبخند می‌زنند و اگر شما به غریبه‌ای لبخند بزنید، رفتاری عجیب بنظر می‌رسد.

۳-در آلمان با دست‌های داخل جیب صحبت نکنید

اگر برنامه سفر به آلمان دارید، باید حواستان را جمع کنید تا هنگام صحبت کردن با کسی دستتان را داخل جیبتان نگذارید. زیرا این رفتار نشانه بی ادبی است. همچنین رسم است که هنگام غذا دستان خود را روی میز بگذارید نه روی پای خود.

۴-در چین، غذایتان را کامل میل نکنید

در این کشور مهمانان برای نشان دادن ادب خود معمولا غذای خود را کامل نمی‌خورند. کامل خوردن غذا به میزبان این پیام را می‌رساند که غذای او ناکافی بوده و او به اندازه مناسب غذا تهیه نکرده است.

۵-از دست چپ خود در هند استفاده نکنید

حواستان را جمع کنید که در هند از دست چپ خود استفاده نکنید. دست چپ در فرهنگ هند نماد ناپاکی است، بنابراین همیشه از دست راست خود برای سلام و احوالپرسی، پرداخت پول یا برداشتن کالا استفاده کنید.

۶-هنگام رانندگی در خیابان‌های نروژ بوق نزنید

کاری که شما هرگز نباید در نروژ انجام دهید بوق زدن است. زیرا در این کشور فقط برای مواقع اورژانسی از بوق استفاده می‌کنند و بوق زدن بی‌جای شما باعث عصبانیت دیگر رانندگان می‌شود.

۷-در فرانسه همیشه سلام کنید

فراموش نکنید در ابتدای صحبتتان با کسی در فرانسه، حتما سلام کنید و اولین کلمه‌ای که به زبان میاوردید «بونژو مادام، موسیو» باشد. در غیر این صورت بنظر می‌رسد که شما خود را بالاتر از بقیه می‌بینید.