به گزارش پایگاه خبری نشان :

یک راهبه کاتولیک روز دوشنبه در شهر میتکینا واقع در شمال میانمار در برابر ماموران پلیس ضدشورش زانو زد تا از آنها بخواهد به سوی معترضان به کودتای ماه گذشته در این کشور تیراندازی نکنند.

این زن ۴۵ ساله که نام او آن روزا نوتاونگ گزارش شده است ماه گذشته نیز در جریان سرکوب اعتراض ها در میانمار در برابر ماموران پلیس زانو زده بود. در تصاویری که از رویدادهای روز دوشنبه در شهر میتکینا منتشر شده است این راهبه در حال زانو زدن در برابر چند مامور دیده می شود. در این تصاویر به نظر می رسد که این زن در حال گفتگو با مامورانی است که دو نفر از آنها نیز در برابر او زانو زده اند.

آن روزا نوتاونگ گفته است که هنگام زانو زدن در برابر ماموران از آنها خواسته است که از تیراندازی به سوی معترضان و بازداشت یا ضرب و جرح آنها خودداری کنند. او همچنین از ماموران خواست تا به جای تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان او را بکشند.

ماموران پلیس ضدشورش با این حال لحظاتی بعد در حالی که آن روزا نوتاونگ همچنان در برابر آنها زانو زده بود به سوی معترضان تیراندازی کردند. بنا به گزارش ها دو نفر از تظاهرکنندگان روز دوشنبه در شهر مینکینا کشته شدند.

از زمان کودتای نظامیان علیه دولت تحت رهبری آنگ سان سوچی در میانمار تاکنون دستکم ۶۰ نفر از معترضان کشته شده اند. این در حالی است که مقامات میانمار نزدیک به دو هزار نفر را نیز بازداشت کرده اند.