به گزارش پایگاه خبری نشان :

تحقیقات میدانی از بازار رهن و اجاره در مناطق پرمعامله پایتخت نشان می‌دهد، برخی از موجران به واسطه «داغ بودن بازار شب عید» املاک خود را با نرخ‌هایی بالاتر از نرخ متعارف منطقه ارائه دادند.

نتیجه تحقیقات از برخی واسطه‌های ملکی در بازار رهن و اجاره نیز موید همین موضوع است. به اعتقاد برخی فعالان بازار رهن و اجاره در مناطق پرمعامله، درحال‌حاضر بازار شب عید مسکن، بازار پررونق سنتی در سال‌های گذشته نیست که مهم‌ترین علت آن شوک طولانی مدت به نرخ مسکن در حدود سه سال گذشته بوده است.

با این حال، برخی از واسطه‌های ملکی بر این باورند، بسیاری از موجران با تصور بازار داغ سنتی شب عید، نرخ‌های پیشنهادی برای رهن و اجاره را بیش از نرخ‌های متعارف منطقه اعلام می‌کنند.

در مقابل بررسی‌ها از وضعیت سمت تقاضا نیز حاکی از آن است که متقاضیان بازار رهن و اجاره بیشتر تمایل به تمدید دارند و در صورت اجبار در خصوص تغییر ملک استیجاری خود اقدام می‌کنند.

درحال‌حاضر بررسی برخی فایل‌های رهن و اجاره که طی یک هفته اخیر به بنگاه‌های معاملات ملکی ارائه شده است، نشان می‌دهد فایل‌هایی که در این بازه زمانی ارائه شده عمدتا بالاتر از فایل‌های ارائه‌شده تا پیش از این بازه زمانی است.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که این نرخ‌های غیرمتعارف عمدتا در مناطق مصرفی و پرمعامله بیشتر از سوی برخی موجران ارائه می‌شود.

AL85b4oHjCsF