به گزارش پایگاه خبری نشان :

کرم چشم یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست ما است، اگر تیرگی زیر چشم، پف و / یا چروک های پنجه کلاغی دارید، با استفاده از کرم چشم به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود، ممکن است به کاهش ظاهر نگرانی زیر چشم تان کمک شود،اما، چه شما یک مبتدی باشید یا یک کهنه کار، یک شانس وجود دارد که می توانید برخی از اشتباهات رایج را با استفاده از آن جبران کنید و این محصول مهم مراقبت از پوست را داشته باشید، در این بخش متوجه می شوید که چگونه اشتباهات استفاده از کرم چشم خود را اصلاح کنید تا بتوانید این محصول مهم را با روش درستی استفاده کنید و نتیجه ثمربخش داشته باشید.

 

اشتباهات استفاده از کرم دور چشم: 

# 1:استفاده زیادی از آن:

به خاطر داشته باشید که پوست اطراف چشمان شما در واقع یک ناحیه بسیار کوچک و نازک و حساس است، به طور کلی مقداری به اندازه یک نخود از کرم چشم باید برای پوشاندن پوست زیر هر دو چشم کافی باشد،

وقتی نوبت درمان و کرم می رسد، همه کمی سخت می گیرند، علاوه بر این، اکثر کرم های چشم دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر محصولات زیبایی هستند، بنابراین این راهی است که بیش ترین ضربه برای بودجه و هزینه شما خواهد داشت ، پس هم به دلیل هزینه و هم اثر بخشی بیشتر مقداری را که اعمال می کنید، کم باشد .

شما چگونه از کرم دور چشم استفاده می کنید؟

# 2:اعمال آن خارج از نوبت:

ترتیبی که تمام محصولات مراقبت از پوست خود را اعمال می کنید ، مهم است، اما هرچه محصولات بیشتری بخشی از برنامه روتین شما باشند، به خاطر آوردن نوبت مناسبشان سخت تر می شود، یک قاعده آسان برای به یاد داشتن این است که معمولاً شما باید محصولاتی را براساس ضخامت اعمال کنید،

اگر کرم چشم شما غنی تر و سنگین تر از مرطوب کننده تان است، باید رو باشد، اگر سبک تر از سرم است، دقت کنید که زیر مرطوب کننده تان باشد، البته، همیشه دستورالعمل های روی بسته بندی کرم چشم خود را بررسی کنید تا ببینید آیا باید آن را قبل یا بعد از مرطوب کننده اعمال کنید. 

# 3:استفاده از آن روی پوست خشک:

این یکی دیگر از نکاتی است که مردم به اندازه کافی درباره اش نمی دانند:اگر می خواهید از مرطوب کننده خود بیش ترین استفاده را بکنید، باید آن را بر روی پوست مرطوب اعمال کنید، به این دلیل که اعمال مرطوب کننده بر روی پوست خیس و یا مرطوب می تواند منجر به گیر افتادن رطوبت شود و همین قانون می تواند برای کرم چشم اعمال شود،

بنابراین قبل از این که از حوله استفاده کنید، کرم را ت وقتی صورتتان هنوز مرطوب است، در زیر چشمان خود بمالید . 

# 4:اعمال محصول بیش از حد نزدیک به چشم ها:

اگر شما این محصول را به پلک ها یا نزدیک مژه های خود اعمال می کنید، کارتان اشتباه است، به سادگی محصول را در امتداد استخوان گرد چشم، درست زیر ابرو و زیر چشمان خود در یک شکل نیمه دایره ای در حدود 1 سانت پایین تر از خط مژه تان قرار دهید، وقتی شما کرم چشم را به نزدیکی چشم ها می زنید، چشمانتان را به خطر می اندازید و ممکن است داخل چشمان شما برود، که می تواند منجر به تحریک آن ها شود. 

# 5:سایش بیش از حد:

پوست اطراف چشم ها نازک ترین پوست صورت شما است، پس هیچ دلیلی وجود ندارد که به شدت رویش سخت کار کنید، در عوض، کرم چشم ها را با نوازش و حرکات دست نرم و لطیف، تنها با استفاده از نوک انگشت حلقه خود بزنید، که در مقایسه با انگشتان دیگر، لمس بسیار ظریف تری دارد. 

# 6:حرکت خیلی سریع:

قبل از آرایش کردن و استفاده از کرم پودر، زمان بیشتری را برای چشم خود اختصاص دهید و کرم چشم را با دقت و حوصله بیشتری بزنید و بعد به آرایش خود ادامه دهید. 

# 7:صبح کرم نزدن:

درست همان طور که باید پوست خود را تمیز کنید و دو بار در روز مرطوب کننده بزنید، همچنین باید صبح و شب از کرم چشم خود نیز استفاده کنید و آن را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید . 

# 8:عدم استفاده به صورت پیشگیرانه:

یک تصور غلط دیگر این است که شما تنها باید زمانی از کرم چشم استفاده کنید که پوست تان نشانه هایی از پیری قابل مشاهده را دارد، اما واقعاً هیچ دلیلی برای صبر کردن وجود ندارد!

حتی اگر خطوط و چروک ها در واقع نگرانی اصلی شما نباشند، شما باید از یک کرم دور چشم به طور مرتب استفاده کنید، تا زیر چشم خود را مرطوب نگه دارید، کرم را در نقاط کوچک اطراف چشم خود بمالید و تا زمانی که جذب شود صبر کنید، این کار را هر روز صبح و شب اعمال کنید و آرام باشید.

جلوگیری از خطوط دور چشم با کرم دور چشم 

#9:انتخاب کرم دور چشم براساس قیمت:

ما معتقدیم که این یک قاعده است که باید در هنگام خریدن انواع محصولات مراقبت از پوست در نظر بگیریم:فقط به این دلیل که چیزی گران تر است، ضرورتاً به این معنی نیست که بهتر عمل می کند، به جای آن که فقط به قیمت کرم چشم نگاه کنید، به مواد اولیه اش نیز نگاه کنید، مراقب ترکیبات، مرطوب کننده قوی باشید و نه فقط برچسب قیمت که مواد بسیار مهم تر می باشند . 

# 10:توجه نکردن به مشکلتان:

همه کرم های چشمی یک سان نیستند، در حالی که استفاده از هر کرم چشمی خیلی بهتر از استفاده نکردن است، اما اگر از کرم خاص مشکل خودتان استفاده نمی کنید، پس کار خاصی انجام نمی دهید، به عنوان مثال، اگر بزرگ ترین نگرانی شما سیاهی زیر چشم ها است، با استفاده از یک کرم که بر روی این مشکل تمرکز دارد ، به سراغ آن بروید. 

کرم دور چشمی با این ترکیبات برای رفع چروک مناسب ترین است

هنگام خرید و سفارش آنلاین یک کرم دور چشم باید به ترکیبات آن حتما توجه داشته باشید تا به نتیجه ی دلخواه برسید ؛ به گفته ی کارشناسان پوست اصلی ترین ترکیب برای یک کرم دور چشم ضد چروک موادی است که تولید کلاژن را در پوست تحریک کنید مثل :

ویتامین C موضعی

بارها و بارها در بخش سلامت نمناک اشاره شده است که ویتامین C نیز به افزایش تولید کلاژن کمک می کند پس با این واقعیت پیشنهاد می کنیم از کرم های اسید اسکوربیک برای رفع چین و چروک سطحی پوست تان استفاده کنید.

رتینول

رتینول در تولید کلاژن در رتبه اول جای دارد با این حال، از آنجایی که برای پوست های حساس نامناسب است، توصیه می شود قبل از مصرف محصولات حاوی رتینول حتما با پزشک متخصص مشورت کنید که ممکن است متخصص پوست با توجه به حساسیت پوست شما کرم های حاوی پپتید را برایتان تجویز کند. 

بایدها و نبایدهای استفاده از کرم دور چشم برای اثرگذاری بیشتر

بایدها:

ضربه و یا ماساژ:

ماساژ نرم و نوازش نرم هر دو عالی هستند." شما می توانید کرم را فشار دهید، می توانید کمی ماساژ دهید، حرکات چرخشی را امتحان کنید، یا حتی می توانید آن را روی یک پارچه پنبه ای قرار دهید و برای چند دقیقه زیر چشم خود بگذارید. 

بگذارید تا پوستتان خیس بخورد:

کرم چشم خود را در حدود یک دقیقه (یا بیشتر، اگر ممکن است) اجازه دهید بماند تا جذب شود و بعد رویش آرایش کنید، به این ترتیب، پودر یا کانسیلر شما از پایه نرم کننده اضافی در کرم چشم بد فرم نخواهد شد.

چه کنیم کرم دور چشم تاثیر بهتر و بیشتری داشته باشد؟

نبایدها:

کشیدن پوست:

پوست زیر چشم یک ساختار متفاوت نسبت به بقیه صورت دارد، پوست زیر چشم نازک ترین پوست کل بدن است. بنابراین اگر شما واقعاً پوست خود را هنگام مالیدن کرم به اطراف بکشید، احتمالاً این کار را خیلی سخت تر در واقع انجام می دهید. 

از کرم های چرب استفاده نکنید:

این روغن های سنگین می توانند بافت پوست ظریف ناحیه چشم را کاهش دهند و در طول زمان، فیبرهای الاستین را کاهش دهند و باعث چین و چروک زودرس شوند. 

چطور بهترین کرم چشم را انتخاب کنیم ؟

به دنبال کرم های چشمی بگردید که حاوی ترکیبی از انواع ترکیبات ضد پیری هستند ، که پوست همه به آن نیاز دارند:آنتی اکسیدان ها، مواد پر کننده پوست، و مواد غذایی برای بازیابی و ترمیم .

مثال ها شامل گلیسرین، سدیم هیالورونات، سرامید، عصاره های گیاهی بی بو، روغن و کره، ویتامین ها، رتینول، اسیدهای چرب، و تری گلیسیرید می باشند، چنانچه در بخش سلامت نمناک میخوانید هر گونه کرم دور چشم که شما استفاده می کنید باید بدون عطر باشد،این که آیا طبیعی (مانند روغن های گیاهی) یا مصنوعی باشد، منبع قوی واکنش آلرژیک و آلرژی است، به خصوص برای محصولاتی که به چشم نزدیک می شوند. 

انتظارات واقع بینانه داشته باشید:

کرم چشمی که چین و چروک را از بین ببرد، پوست را بالا بکشد، یا پف و حلقه های تیره را پاک کند. یک کرم چشم عالی، بافت پوست را هیدراته، صاف و محکم، روشن و به طور مشهود، ظاهر خطوط، تیرگی ها، برخی انواع پفی و چین و چروک را کاهش می دهد - و این بسیار هیجان انگیز است! 

کرم دور چشمی که در ظرف شیشه ای است را نخرید

بسته بندی شیشه ای اجازه می دهد که در هر بار باز شدن در ظرف ، مواد اولیه ضد پیری مانند رتینول، روغن های گیاهی، و آنتی اکسیدان ها از بین بروند، به علاوه، هر بار که انگشت خود را (یا اسپاتول) را به داخل شیشه فرو کنید، موضوع سلامتی پیش می آید (یا قاشق)، برای روز، به دنبال کرم چشمی باشید که حفاظت از آفتاب در طیف وسیعی را ارائه می دهد و SPF آن 30 یا بیشتر است،

اگر نمی توانید موردی را پیدا کنید که دوست دارید، یک لایه نازک از کرم چشم را بزنید و سپس رویش مرطوب کننده روز خود را با کرم ضد آفتاب بزنید و مطمئن شوید که بدون عطر است.، بسیاری از افراد دوست دارند از یک ژل چشمی در صبح استفاده کنند (آن هایی که آرایش زیادی می کنند) و یک کرم چشم بالم مانند در شب بزنند. 

چگونه کرم زیر چشم را بزنید :

مرحله 1:برداشتن کرم به اندازه نخود فرنگی روی انگشت حلقه:

کرم های چشم بسیار غلیظ هستند، بنابراین برای هر دو چشم به اندازه یک نخود فرنگی نیاز دارید، برای این ناحیه حساس، از انگشت حلقه خود استفاده کنید چون به طور طبیعی سبک ترین و نرم تر است، شما نباید فشار زیادی بر روی پوست وارد کنید. 

مرحله 2:نقطه هایی را از گوشه های درونی زیر چشم خود به استخوان پیشانی تان اعمال کنید:

برای انجام این کار، از گوشه داخلی زیر چشم خود شروع کنید و نقطه های کوچک در یک نیم دایره به استخوان پیشانی خود اعمال کنید، به آرامی در این الگوی نیمه دایره ای ضربه بزنید تا گردش خون را تحریک کنید و تا زمانی که محصول به طور کامل جذب شود، مطمئن شوید که وقتی این کار را انجام می دهید، پوست را نمی کشید.

کرم دور چشم را چگونه استفاده می کنند؟

در استفاده از کرم دور چشم به یاد داشته باشید:

بیش از حد به چشمان خود نزدیک نشوید و از تحریک اجتناب کنید، همچنین، تا زمانی که برچسب محصول را ندیده اید، از اعمال آن در نزدیکی پلک های خود اجتناب کنید. 

مرحله 3:قبل از استفاده از کانسیلر صبر کنید.

بعد از استفاده از کرم چشم، حدود 90 ثانیه قبل از استفاده از کانسیلر یا سایر محصولات مراقبت از پوست، کمی صبر کنید تا به طور کامل جذب شود.