به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران بر مسافرت ایمن در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: سفر به مازندران و اقامت در اماکن غیررسمی و چادرخوابی ممنوع است و مسافران برای چنین شکلی از مسافرت وارد مازندران نشوند.

سیف اله فرزانه افزود: در ایام عید تمامی اشکال غیررسمی سفر و اقامت در استان مازندران ممنوع است و باید همه در چارچوب قواعد تعیین شده ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا سفر کنند.

وی اظهار داشت : در ایام نوروز تمامی پارک ها، تکایا، مساجد، شبستان ها و دیگر اماکن غیر رسمی برای اقامت مسافران بسته است و فقط مسافران در حد بازدید می توانند وارد این اماکن شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تاکید کرد : فقط اقامت در اماکن و تاسیسات دارای کد رسمی میراث فرهنگی مجاز است و با اقامتگاه های غیر رسمی همچون ویلاهای استیجاری برخورد جدی خواهد شد.

فرزانه خطر ویروس کرونا را یک تهدید جدی برای سلامت جامعه دانست و افزود : تا به امروز مازندران و صنعت گردشگری آن بیشترین خسارت را از شیوع این ویروس و محدودیت های کرونایی متحمل شده است و دیگر تحمل خسارت بیشتر را ندارد در نتیجه درخواست ما از هموطنان این است که که با رعایت پروتکل های بهداشتی از خسارت بیشتر به مازندران و اقتصاد آن جلوگیری کنند.

وی با اظهار این که مردم مازندران مهمان نواز و خونگرم هستند ، تاکید کرد : مسافران باید به فرهنگ و سلامت این مردم احترام گذاشته و از عادی انگاری خودداری کنند.

فرزانه تاکید کرد : مسافران نوروزی از هرگونه تجمع خودداری کرده و سعی کنند با دستورالعمل های بهداشتی که از سوی مجموعه های اقامتی رسمی اطلاع رسانی می شود تبعیت کنند.

وی چادرخوابی را شکل منسوخ شده مسافرت توصیف کرد و گفت گردشگران و مسافران باید در فضای ایمن و سالم سفر کنند تا هم امنیت خود را تضمین کنند و هم به جامعه میزبان احترام بگذارند.

مازندران در حال حاضر چهار هزار مجموعه اقامتی رسمی با ظرفیت ٨٩ هزار نفر شب اقامت دارد که از این تعداد ٦٢ هتل ، ٨٨ هتل آپارتمان ، ٥١ متل ، ١٤ مهمان پذیر ، ٢٤٢ مجموعه بوم گردی و دیگر اشکال اقامتی رسمی است.