به گزارش پایگاه خبری نشان :

فیروز کریمی، پیشکسوت سرشناس فوتبال کشورمان با حضور در یک برنامه تلویزیونی در خصوص علت جدایی‌اش از فوتبال گفت: پس از اینکه در یک بازی چندین بار از عبدالرضا برزگری، دریبل خوردم از فوتبال خداحافظی کردم

فیروز کریمی متولد 24 فروردین 1335 درتهران، بازیکن و سرمربی فوتبال است

او در دوران بازیکنی خود در سه تیم تهرانی بازی کرده است، ابتدا در تیم شهربانی و سپس در تیم پاس بازی کرد و در این تیم قهرمانی در جام تخت جمشید در سال 1355 و 1356 را نیز بدست آورد و مدتی نیز در تیم سرباز بوده است

مربیگری و قهرمانی فیروز کریمی در آسیا

در سال های پایانی دهه 1360 وارد عرصه مربیگری شد و توانست با تیم پاس تهران، در سال 1370 و 1371 قهرمان لیگ برتر شود، و در سال 1371 با شکست الشباب عربستان به مقام قهرمانی جام باشگاه های آسیا در فصل 93 – 1992 برسد (عنوانی که پس از آن هیچ تیم ایرانی تا به امروز به دست نیاورده است)

او با فرزانه که دختر خاله و دختر عمویش است ازدواج کرده و صاحب 3 دختر و یک پسر است، دختر اول او همسرش مهدی تارتار از بازیکن و مربی های حال حاضر فوتبال است اما گویا این ازدواج بعد از سالها منجر به طلاق شده است (تایید نشده)

نحوی ازدواج فیروز کریمی با فرزانه

فیروز کریمی : مادر ایشان، این خانم را به من انداختند خانم کریمی : خیلی ممنون

فیروز کریمی : پدرش هم با مادرش دست به یکی کردند. من هم یک جوان ساده بودم. ما اصلا هیچ سنخیتی با هم نداشتیم. بعد که ازدواج کردیم فیلم هندی شد؛ فهمیدیم ایشان هم دختر عموی من هستند، هم دختر خاله‌ام. ما خیلی فامیل بودیم !

ازدواج دوم فیروز کریمی با شیمن

فیروز کریمی در اواخر دهه اخیر از همسر اول خود طلاق گرفته و با دختری بنام شیمن ازدواج کرده است، همسر دوم او در فضای مجازی نسبت به انتشار عکس های قدیمی فیروز کریمی و همسر قدیمی اش شاکی بوده و خواستار عدم انتشار آن بوده است (تایید نشده اما قابل استناد به شبکه اجتماعی خانوم)

فیروز کریمی از سرهنگی تا روانشناسی

فیروز کریمی فوق‌ لیسانس روان‌ شناسی است

سرهنگ پلیس بوده و ۲۰ سالی می‌ شود که سرمربی تیم‌های مختلف است؛

جنجال و جملات طنز فیروز کریمی

جملات طنز او در رسانه‌های ایران بازتاب زیادی داشته و حتی در آذر ۱۳۸۶ در اولین دوره جشنواره فیلم‌های کمدی گل آقا از او تقدیر شداو همواره یکی از پرحاشیه‌ ترین مربیان در فوتبال ایران بوده است که هر بار دچار ممنوع الکاری یا فعالیت در حوزه ورزش از جانب کمیته انضباطی میشود !

بازخرید فیروز کریمی از سرهنگی

او بعد از 25 سال خدمت در پلیس با درجه سرهنگی خود را بازخرید کرد
حجم ویدیو: 10.72M | مدت زمان ویدیو: 00:02:36