به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در دیدار نوروزی با روسای فدراسیون‌های ورزشی، با تبریک سال جدید گفت: امیدواریم سال 1400 سال پایان تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران و ریشه‌کنی کرونا در سراسر جهان باشیم. در سال جاری دو انتخابات مهم پیش رو داریم. فارغ از اینکه چه جناح و تفکری پیروز شود، مهم آن است که حضور و مشارکت گسترده مردم، پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مستحکم‌تر می‌سازد.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات پیش روی جامعه ورزش اظهار داشت: تا به امروز سهمیه‌های متعدد، عناوین خوب و مدال‌های ارزشمندی به دست آمده است. جامعه ورزش چند آوردگاه بزرگ پیش رو دارد که مهم‌ترین و حساس‌ترینِ آنها، بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو است. امیدواریم در این مسابقات شاهد درخشش ورزشکاران کشورمان باشیم و سهمیه‌ها در رویدادهای پیش رو افزایش یابد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا گفت: موضع‌گیری‌های سیاسی و تحریم‌ها، فراز و نشیب‌هایی را درخصوص محل برگزاری این رقابت‌ها ایجاد کرد. به طور مثال AFC طی نامه­‌ای، فراهم نشدن شرایط لازم درباره مسائل بازرگانی، لجستیکی و حق پخش را از دلایل عدم میزبانی کشورمان دانسته است.

وی تأکید کرد: تجربه نشان داده تیم ملی فوتبال کشورمان حتی اگر در شرایط سخت هم قرار گرفته باشد، با تعصب و غیرتی مثال‌زدنی تلاش می‌کند و نتایج و دستاوردهای خوبی را به ارمغان می‌آورد. امیدوارم با تلاش مجموعه مدیران ورزش کشور، اعضای تیم و دعای خیر مردم به نتیجه مطلوب برسیم.

سلطانی‌فر در ادامه با اشاره به تغییرات سیاسی آمریکا و روندی که طی ماه‌های اخیر صورت گرفته است، تصریح کرد: نشانه‌های خوبی به دست آمده و امیدواریم شاهد حل مسائل مرتبط با تحریم‌ها و بازگشت طرفین به برجام باشیم که نتیجه آن، کاهش فشارهای معیشتی و اقتصادی به کشور و مردم‌مان خواهد بود. در سه سال گذشته با جنگ اقتصادی گسترده مواجه بودیم. آمریکایی‌ها با همه ابزارها سعی کردند عرصه را تنگ کنند. مردم سختی کشیدند، اما امیدواریم روند پیش رو در رفع تحریم‌ها موجب شرایط بهتر اقتصادی و رفاه مردم شود.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص شرایط جامعه ورزش در دوران شیوع ویروس کرونا بیان کرد: طی هماهنگی که با وزارت بهداشت صورت گرفت، تمامی ورزشکاران و کادر فنی که سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند یا به دنبال کسب سهمیه هستند، واکسینه می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته ویروس منحوس کرونا، شرایط را برای ورزشکاران‌مان سخت کرد. با این وجود 14 فدراسیون انتخابات خود را انجام دادند و لیگ 21 فدراسیون نیز با هماهنگی وزارت بهداشت و معاونین ذی‌ربط برگزار شد. انتخابات فدراسیون فوتبال از مهم‌ترینِ این رویدادها بود. اساسنامه فدراسیون فوتبال بعد از 14 سال بلاتکلیفی در این دوره با تأیید فیفا به تصویب رسید و شاهد انتخاباتی بدون حاشیه در سال 1399 بودیم.

سلطانی‌فر با اشاره به محل جدید فدراسیون‌های ورزشی گفت: با هماهنگی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، زمین‌هایی در مجموعه آزادی در نظر گرفته شده و انتظار داریم فدراسیون‌ها عملیات اجرایی خود را آغاز کنند که توسعه زیرساخت‌ها، موجب اعتلای ورزش کشور می‌شود.

وی تأکید کرد: در عرصه زیرساخت‌ها، دستاوردهای خوبی در دولت تدبیر و امید داشتیم و استادیوم‌ها و مجموعه‌های بزرگ و مناسبی در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور احداث و افتتاح شده است. خانه‌های ورزش روستایی و زمین‌های چمن مصنوعی با رشد چشمگیری نسبت به ابتدای سال 92 در سراسر کشور ایجاد شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان با تقدیر از تلاش مدیران و مسئولان ورزش کشور گفت: اگر کارنامه قابل قبولی در ورزش وجود دارد و دستاوردهای خوبی در دولت تدبیر و امید به دست آمده، مرهون تلاش مدیران ستادی، روسای فدراسیون‌ها، مدیران استانی و تک تک همکاران‌مان در وزارت ورزش و جوانان بوده است.

سلطانی‌فر با تأکید بر آرامش و همدلی به وجود آمده در مجموعه مدیریتی ورزش اظهار داشت: تلاش کردیم آرامش، همدلی و همگرایی در تمام سطوح مدیریتی ایجاد شود. هماهنگی بین مدیران کمیته­‌های ملی المپیک و پارالمپیک، ستادی، استانی و فدراسیون‌ها در این دوره بی‌نظیر است و موفقیت‌های کسب شده نتیجه همین همدلی و هم‌افزایی به وجود آمده است.

وی افزود: از دیگر دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید، جوانگرایی در بین مدیران است. کادر مدیریتی آینده کشور در این دوره شناسایی شدند و رشد یافتند. اکنون خیال‌مان راحت است که تا 2 دهه آینده، این مدیران جوان تأمین‌کننده آینده کشور در حوزه‌های ورزش و جوانان هستند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در چند ماه آینده با تخصیص منابع و امکانات و حمایت، تعامل و همکاری بیشتر ورزشکاران، روسای فدراسیون‌ها، مربیان و دست‌اندرکاران کاروان ورزش کشورمان در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو، افتخارآفرینی بیشتری برای ورزش کشور به دست بیاید. به خصوص که بخش قابل توجه اعتبارات فدراسیون‌های المپیکی در چند ماه آینده تخصیص می‌یابد و آیین‌نامه پاداش قهرمانان نیز اصلاح می‌شود تا انگیزه خوبی برای ورزشکاران کشورمان باشد.

وی با اشاره به پرداخت کمک هزینه به ورزشکاران دارای سهمیه توکیو 1+2020 اظهار داشت: تمامی پاداش های قهرمانان تا پایان سال 98 پرداخت شده است.

سلطانی‌فر درباره خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز گفت: این دو مجموعه ورزشی در 4.5 سال گذشته بدون حتی یک ریال اعتبار دولتی، با اتخاذ تصمیمات درست و فعالیت کارگزاران خبره توانستند به خوبی جذب سرمایه کرده و بخش عمده بدهی‌های خود را پرداخت کنند. مراحل خصوصی‌سازی سرخابی‌ها از طرف وزارت ورزش و جوانان به اتمام رسیده است و حالا سازمان خصوصی‌سازی باید مراحل پایانی را انجام دهد. امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم، فرایند رسمی خصوصی‌سازی آغاز شود.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: می‌بایست تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان فعالیت دولت تکمیل شود و کارنامه واقعی تلاش‌ها و دستاوردهای دولت تدبیر و امید را در حوزه ورزش و جوانان ارائه دهیم. این دستاوردها مرهون تلاش جامعه ورزش و جوانان است که با کسب افتخارات و موفقیت‌ها در رویدادهای سال جاری توامان خواهد شد.