به گزارش پایگاه خبری نشان :

کودکی با نقص مادرزادی عجیب که پزشکان حداکثر زمان زنده ماندن او را ۲۴ ساعت تخمین می‌زدند اکنون یک جوان ۴۴ ساله شاد و سرحال است. «کلائودیو ویِرا د اُلیویِرا» اهل ایالت «باهیا» در شمال برزیل با یک عارضه نادر مادرزادی با نام «آرتروگیپوزیس» به دنیا آمده بود؛ بدین معنی که به دلیل آتروفی عضلانی عضلات پا، پا‌های او در قفسه سینه و سر او رو به عقب قرار داشت.

rqXGGBT8TBrl

پس از به دنیا آمدن اُلیویِرا، پزشکان به خانواده او اعلام کردند که حداکثر زمان زنده ماندن فرزند آن‌ها حدود ۲۴ ساعت است. اما او به تازگی سالگرد تولد ۴۴ سالگی‌اش را جشن گرفته است. اُلیویِرا هرگز اجازه نداده تا وضعیت جسمانی‌اش او را از انجام کار‌های مورد علاقه‌اش باز دارد. او در زمان کودکی آرزو داشت که مانند یک انسان سالم زندگی کند. در تمام این مدت مادر کلائودیو به عنوان معلم خانگی به او درس می‌داد.

کلائودیو با وجود این نقص مادرزادی، اما در تنفس، دیدن، خوردن و آشامیدن مشکلی ندارد. او به تازگی زندگینامه خود را نوشته است. یک دی وی دی از آن تهیه کرده و همچنین به سخنرانی‌های انگیزشی می‌پردازد. از زمان شیوع کرونا برنامه سخنرانی‌های کلائودیو متوقف شده و حتی خود او نیز به کرونا مبتلا شده است. این جوان حدود ۱ سال است که تمام وقتش را در خانه سپری می‌کند.

کلائودیو در این باره گفت: «من هرگز در زندگی‌ام مشکلی نداشتم، زندگی‌ام یک زندگی نرمال است. از زمان شیوع کرونا در خانه هستم. این ویروس یک ویروس تهاجمی و مرگبار است و خداوند باید به ما در رهایی از آن کمک کند. من خودم را در خانه قرنطینه کرده‌ام و جز برای انجام برخی کار‌ها مثلا کار‌های بانکی به بیرون از منزل مراجعه نمی‌کنم.»