به گزارش پایگاه خبری نشان :

 علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران در رابطه با افزایش فروش زعفران‌های تقلبی در بازار، گفت: پدیده شوم فروش زعفران‌های تقلبی سالهاست که در بازار زعفران در حال رخ دادن است و تشکل‌های مختلف در ارتباط با زعفران تشکیل شده است که وظیفه اطلاع‌رسانی در این مورد را برعهده دارند.

وی افزود: باید با ورود تشکل‌ها و اتحادیه‌ها به این موضوع اطلاع‌رسانی درست و آشنایی مصرف‌کننده در این زمینه افزایش یابد و از عرضه زعفران تقلبی با رصد بازار جلوگیری شود.

عضو شورای ملی زعفران گفت: گاهاً دیده می‌شود که زعفران با مهر استاندارد دروغین و با آدرس‌های جعلی و با قیمت زعفران مرغوب به دست مصرف‌کننده می‌رسد که این موضوع اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند.

حسینی گفت: کالاهای ارزشمند در بازار همواره در معرض تقلب هستند و طمع متقلبین به واسطه سودهای کلان همواره بیشتر می‌شود.

وی افزود: راه‌حل مبارزه با این پدیده شوم باید از سوی اتحادیه‌های ناظر بر فروشندگان زعفران بررسی شود و این تشکل‌ها برای برخورد با متخلفین اقدام کنند.

عضو شورای ملی زعفران گفت: تولیدکنندگان همواره حق عضویتی به اتحادیه‌ها پرداخت می‌کنند تا از تولیدکننده حمایت شود و از تقلب در این زمینه جلوگیری شود.

حسینی در رابطه با نحوه تشخیص زعفران تقلبی در بازار گفت: متأسفانه با گذر زمان تکنیک‌های تقلب پیشرفته‌تر می‌شود و شناسایی زعفران طبیعی سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: در بعضی موارد دیده می‌شود که افراد متقلب با نشاسته زعفران تقلبی تولید می‌کنند که رنگ و بوی زعفران واقعی را دارد و با قیمت‌های پایین در بازار عرضه می‌شود.