به گزارش پایگاه خبری نشان :

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مرغ نسبت به ابتدای هفته تغییر خاصی نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۱ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۲۰ هزار و ۴۰۰ تا بالای ۳۵ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، افزود: با توجه به جوجه ریزی مناسب، توزیع مرغ به حد کافی است و تنها مرغداران منتظرند که قیمت مصوب بر مبنای هزینه‌های تولید اعلام کنند.

حجت ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت جوجه یکروزه و کارگری، نرخ مصوب باید به گونه‌ای اعلام شود که منافع تولیدکننده و مصرف کننده را پوشش دهد.

این مقام مسئول در واکنش به عرضه مرغ با نرخ بالای ۴۰ هزار تومان در بازار بیان کرد: توزیع مرغ با نرخ بالای ۴۰ هزار تومان ناشی از مشکلات توزیع است و هیچ ارتباطی به مرغدار ندارد چرا که با عرضه مرغ ۴۰ هزار تومانی، حداقل قیمت مرغ زنده باید ۳۲ هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: با اعلام قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم با نرخ ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان، مشکلات فعلی بازار مزتفع می‌شود چرا که قیمت‌های فعلی مورد رضایت مرغدار نیست و تنها واسطه‌ها سود می‌برند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت فعلی مرغ گرم ۲ برابر نرخ مرغ زنده است، گفت: ارگان‌های نظارتی باید بر بازار نظارت کنند چرا که هیچ مرغداری با قیمت‌های ۳۲ هزار تومان عرضه نمی‌کنند.

وی قیمت مرغ در تعطیلات پیش رو پیش بینی کرد و افزود: با توجه به تعطیلات ۱۲ و ۱۳ فروردین، تعدادی از مرغداران برنامه ریزی کردند که در آن ایام‌ اقدام به عرضه مرغ کنند و نگرانی از این حیث وجود ندارد.

حجت در پایان با بیان اینکه تولید مرغ به صورت خطی ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد جوجه ریزی، اعلام نرخ منطقی تنها راه حل از بین بردن قیمت کاذب بازار است.