به گزارش پایگاه خبری نشان :

شیوع گسترده کرونا در سراسر جهان موجب تعطیلی مدارس شد. با این حال دانش آموزان با استفاده از اینترنت و تلفن همراه هوشمند به تحصیل خود ادامه دادند. اما در این میان دانش آموزانی بودند که به دلیل زندگی در مناطق محروم از چنین امکاناتی برخوردار نبودند.

به تازگی اقدام انسان‌دوستانه یک معلم فداکار هندوستانی برای تدریس به کودکان در مناطق محروم این کشور مورد تمجید کاربران قرار گرفته است. آقای «چاندرا شِریواستاوا» یک معلم اهل ایالت «مادهیا پرادش» مدرسه سیاری را روی اسکوتر برقی خود ایجاد کرده که از آن برای تدریس به دانش آموزان محروم و بی بضاعت استفاده می‌کند. او با این مدرسه سیار خود به روستا‌های دورافتاده منطقه «ساگار» هند رفته و مانع توقف تحصیل و یادگیری دانش آموزان ساکن این مناطق می‌شود.

در یکی از ویدئو‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده آقای چاندرا را در حال تدریس به دانش آموزان یک روستا نشان می‌دهد. در ویدئوی منتشر شده دانش آموزان روستا را در حال فراگیری علم و دانش نشان می‌دهد. این معلم فداکار اسکوتر خود را طوری طراحی کرده که در یک سمت اسکوتر، تخته برد سبزرنگ و در طرف دیگر نیز یک کتابخانه کوچک شامل کتاب‌های درسی و دفاتر مشق مورد نیاز دانش آموزان قرار گرفته است.

این معلم انسان‌دوست برخی کتاب‌های درسی را به صورت رایگان و برخی را نیز به صورت امانت چند روزه در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد. اقای چاندرا در این باره گفت: «بیشتر دانش آموزان در این مناطق از خانواده‌های محروم هستند که دسترسی به تلفن‌های همراه هوشمند ندارند. همچنین در برخی از مناطق دسترسی به اینترنت وجود ندارد؛ به همین دلیل این ایده به ذهن من رسید تا اجازه ندهم کرونا مانع کسب علم برای این دانش آموزان شود.»

 

حجم ویدیو: 10.09M | مدت زمان ویدیو: 00:02:53