به گزارش پایگاه خبری نشان :

برخلاف عقیده برخی از خانم ها که زیبایی را در استفاده از وسایل آرایشی می دانند و بدون آرایش و عملیات زیباسازی حاضر در حضور در اجتماع نیستند ، زیبایی کوچک ترین ارتباطی با استفاده از لوازم آرایش ندارند. برای اینکه همیشه و در همه حال بدون استفاده از لوازم آرایش زیبا به نظر برسیم ، نیاز به مراقبت از پوست و موی خود داریم.

 

برای مراقبت از پوست و مو همیشه لازم نیست از محصولات بهداشتی و داروهای گران قیمت استفاده نماییم بلکه مواد گیاهی و طبیعی فراوانی هستند که می توانند زیبایی را به پوست و مو و اعضای صورت ما هدیه کنند ، بدون آنکه برای سلامتی پوست و مو مضر باشند . در این بخش با برخی از این نسخه های زیبایی آشنا شوید.

15 روش عالی و کاملا طبیعی برای زیباتر شدن

1. از بین بردن پف زیر چشم با چای کیسه ای

پوست اطراف چشم بسیار نرم و لطیف ، نازک و بسیار حساس در برابر التهاب است و به همین دلیل سموم محیطی بیشتر روی آن تاثیر می گذارد.

برای استفاده از این روش ، 2 عدد چای کیسه ای بابونه ، چای سبز یا سیله را داخل اب داع بیاندازید و در کمتر از یک دقیقه آن را خارج کنید و سپس ان را در یک کاسه داخل یخچال بگذارید تا کمی خنک شود . سپس این چای های کیسه ای را روی پلک بسته خود قرار دهید و 5 الی 15 دقیقه صبر کنید.

2. از تمشک و روغن نارگیل برای داشتن لب های زیباتر استفاده کنید.

عوامل زیادی در سبک زندگی غلط وجود دارد که عاملی برای از بین بردن زیبایی لب ها می شود ، مثل خشکی ، سیگار ، نور خورشید ، آلرژی و ... .

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را داخل ماهیتابه حرارت دهید و سپس زیر ماهتابه را خاموش کنید و چهار عدد تمشک قرمز یخ زده را داخل آن بیاندازید . سپس از ترکیب ان ها یک اسموتی درست کنید و آن را داخل یخچال قرار دهید و سپس با انگشتان تمیز خود، آن را به لب های خود بزنید.

3. با حرکات یوگا صورت خود را لیفت کنید.

همه دوست دارند که پوستی سفت و لطیف داشته باشند . برای این کار باید گردش خون را در صورت خود افزایش دهید که یکی از روش های آن انجام حرکات یوگا است.

بر روی زمین دراز بکشید ، دستان خود را شبیه به شنا روی زمین قرار دهید و پا و زانوی خود را صاف کنید و سپس به آرامی پای خود را خم کنید و انگشت پای خود را لمس کنید. شاید باورتان نشود اما این حرکت در زیبایی صورت شما بسیار موثر است . تا زمانی که احساس راحتی می کنید ، مثلا حدود 5 دقیقه در این پوزیشن بمانید.

4. با انار، تمشک و روغن بادام شیرین ، پوستی صاف و لطیف بسازید.

پوست شما ترکیبی از سلول های پوستی و روغن های طبیعی است و به رطوبت رسانی پوست کمک می کند . اگر پوست شما بر اثر پیری ، نور خورشید ، مواد شیمیایی سخت یا دارو و هر عامل دیگری اسیب دیده ، برای احیای آن از این روش استفاده کنید.

روغن انار خواص ضد پیری دارد و ویتامین ث ان نیز بالاست و به تولید کلاژن کمک می کند.

بعد از تمیز کردن صورت ، روغن دانه انار را با روغن دانه تمشک و روغن بادام شیرین ترکیب کنید . به این صورت که 3 الی 6 قطره روغن بادام را روی کف دست خود بریزید و دستانتان را به هم بمالید تا روغن گرم شود و سپس با نوک انگشت ، روغن را به مناطق خشک صورت خود بزنید که چین و چروک در آن وجود دارد.

5. عوض کردن رو بالشی برای داشتن پوست زیباتر

قطعا راه های زیادی برای مراقبت از پوست خود را اجرا می کنید اما یکی از مهم تربن آن ها که به آن توجه نمی کنید، رو بالشتی است.

از پارچه های نرم ، لطیف و ابریشمی برای روبالشی استفاده کنید . هر وقت که بیدار شدید، به آن طرف برگردید و حتما مرتب آن را تمیز کنید.

6. مرطوب کردن صورت با آب نارگیل

پوست خشک زودتر می شکند و علت ان هم کمبود اب و رطوبت می باشد . صابون ها ، لوازم آرایشی، مواد شیمیایی و پاک کننده ها همگی عاملی برای خشکی پوست صورت هستند.

یکی از روش های رطوبت رسانی به پوست صورت ، استفاده از اب نارگیل است . اب نارگیل ضد التهاب ، ضد میکروب و سم زدا است و بنابراین هر روز صبح صورت خود را با آب تازه نارگیل غیر شیرین بشویید و همچنین از غذاهای ابرسان مثل آووکادو ، سالمون ، زیتون و نارگیل و اب نارگیل استفاده کنید.

7. مرطوب سازی و تقویت لب ها با کره شیا

پوست لب ها بسیار لطیف ، نرم و حساس است و به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرد. برای تقویت و رطوبت رسانی آن از بالم لب استفاده کنید . متاسفانه بسیاری از بالم های لب حاوی وازلی ن، روغن معدنی و اوکسی بنزون است که هورمون ها را بهم می ریزد.

8. پاکسازی صورت با روغن بادام

یک پاک کننده مناسب ، پوست را از الودگی ، عرق و مواد باقیمانده ارایشی پاک می کند و همچنین باعث می شود که جذب مواد معدنی از طریق پوست افزایش یابد.

به جای استفاده از پاک کننده های کف دار یا فومی ، از روغن های طبیعی مثل روغن بادام و ارگان برای پاکسازی طبیعی صورت استفاده کنید و پوست خود را نیز آبرسانی کنید.

9. از بین تیرگی های زیر چشم با ارنیکا

ظاهر تیره زیر چشم معمولا شکل خوبی ندارد و اغلب به خاطر کمبود خواب و الرژن ها ، کمبود مواد مغذی ، تغییرات هورمونی و بالا رفتن سن اتفاق می افتد.

ارنیکا یک گیاه گل دار از خانواده آفتابگردان است و گلبرگ های زرد دارد و برای درمان های دارویی مورد استفاده قرار می گیرد . ژل طبیعی این گیاه ورم ، سیاهی و پف زیر چشم شما را از بین می برد.

10. بهبود کیفیت پوست با روغن یلنگ یلنگ

پوست چرب و خشک معمولا از طریق ژنتیک است . پوست نیز بر اثر آلوده کننده های محیطی با خشکی ، پیری، چروک و دیگر مشکلات روبرو می شود . این روغن تولید چربی را در پوست شما متعادل و منظم می کند و از خشکی و چربی بیش از حد پوست و مو جلوگیری می کند و همچنین آکنه را از بین برده و سلول های پوستی جدید را می سازد و ظاهر پوست شما را جوان تر خواهد کرد.

11. استفاده از آلوئه ورا برای لطافت و نرمی پوست

اگر پوست شما حساس و قرمز شده است ، باید لطافت و نرمی را به آن برگردانید . التهاب ، کلاژن سازی پوست شما را بهم می ریزد و کمبود ان نیز باعث چین و چروک و نازک شدن پوست می شود.

ژل الوئه ورا نیز یک ماده ضد التهاب ، ضد میکروب و دارای خواص شفابخش است و پوست را تقویت می کند.

کافی است که ژل داخل این برگ را خارج کرده و به پوست صورت خود بزنید.

12. روشن کردن پوست با چای سبز به عنوان تونر

اگر پوست شما خشک ، ناسالم و پیر شده است ، از یک پاک کننده طبیعی به عنوان تونر استفاده کنید.

بعد از اینکه صورتتان را شستید ، چای سبز کیسه ای را داخل اب جوش به مدت 5 دقیقه بیاندازید و اجازه دهید که چای کیسه ای در دمای اتاق خنک شود و سپس آن را داخل بطری اسپری بزنید و به پد اسپری کنید و سپس پد را به صورتتان بزنید.

13. کاهش جوش ها با روغن درخت چای

درمان آکنه ها و کاهش چربی صورت یکی از راه های مناسب برای جلوگیری از جوش می باشد ، عفونت های باکتریایی را از بین می برد و التهاب را می کاهد.

روغن درخت چای را از برگ درخت چای بگیرید که دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. این روغن همچنین آکنه ، قرمزی و ورم را کاهش می دهد و در نتیجه کیفیت کلی پوست را بالا می برد . این روغن را مستقیما به پوست خود بزنید.

تنها یک الی دو قطره از این روغن ، می تواند به عنوان یک پاک کننده ، سرم آبرسان و مرطوب کننده عمل کند و همچنین می توانید چند قطره از ان را با کرم مرطوب کننده ترکیب کنید و دو الی سه بار در روز، آن را به صورت خود بزنید.

14. چای بابونه برای از بین بردن خستگی پوست

گاهی اوقات زمان زیادی برای از بین بردن جوش ، پف ، یا پوست حساس ندارید و دوست دارید روشی سریع را در پیش بگیرید . در چنین شرایطی باید چای بابونه را داخل قالب یخ بیاندازید و سپس این تکه های یخ را مدتی روی پوست خود قرار دهید تا شادابی و براقیت پوست شما برگردد.

15. تمیز کردن منافذ پوست با عسل ، زردچوبه و ماست

عسل دارای خواص پاک کنندگی برای منافد پوست است و ماست نیز، قلیایی بودن پوست را تنظیم می کند . یک قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غداخوری عسل خام و یک قاشق چای خوری زردچوبه ترکیب کنید و سپس آن را به پوست صورت و گردن خود بزنید و بعد با آب خنک شستشو دهید و بعد از سرم یا مرطوب کننده استفاده کنید.