به گزارش پایگاه خبری نشان :

امروز اخباری از گفتگوی مجازی ایران و کشورهای اروپایی عضو برجام منتشر شد که بر اساس آن بنا شده است ایران و امریکا به صورت هم زمان برای اجرای تعهدات برجامی گام بردارند.

هرچند که بگو مگو بین مقامات ایران و امریکا ادامه داشت و این دو کشور اعلام کردند که فعلا تمایل ندارند به صورت مستقیم مذاکره داشته باشند.

از آن سمت مقامات ایرانی اعلام کردند که حاضر به گفتگو نیستند و امریکا باید مطابق برجام و بدون پیش شرط دیگری تحریم را لغو کند.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و امریکا معتقدند که نیاز به امضای توافقی کاملتر از برجام وجود دارد و به همین دلیل اگرچه روند ایجاد شده برای مذاکره را مثبت ارزیابی می‌کنند اما ادامه مسیر را دشوار و پیچیده می‌دانند.

این اخبار حالا گرچه ممکن است که در کوتاه مدت بازارهای ایران را هیجانی کند اما داوود سوری، اقتصاددان اعتقاد دارد که این روند چندان باثبات نیست.

او درباره تاثیر این اخبار بر بازار ارز در توییتی نوشت که تا دو ماه آینده نتایجی از گفتگوهای برجامی به دست می‌آید اما شیر فلکه ارزی به اندازه قبل از تحریم باز نخواهد شد تا دولتهای بعدی آزادی عملی بیشتر از خرید دارو و غذا داشته باشند.

این اقتصاددان همچنین تاکید کرده است که با تسهیل شرایط تحریم تقاضاهای خفته ارزی بیدار می‌شود و فشار نقدینگی و تورم همچنان بر گرده ریال سنگینی می‌کند و چه بسا بیشتر!