به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش آناتولی: «اسماعیل بالیک» رئیس بخش بیماری‌های عفونی دانشگاه آنکارا با توجه به شدت ناگهانی ابتلا به کرونا در ترکیه، اینکه شاهد جهش کووید ۱۹ و ظهور نوع ترکیه‌ای باشیم را محتمل دانست.

وی در این باره گفت: هرچه شیوع ویروس در مکانی شایع‌تر باشد؛ به همان اندازه ریسک ظهور جهشی منحصر به فرد هم افزایش پیدا خواهد کرد. امکان جهش در ترکیه هم وجود دارد و اگر چنین باشد؛ باید درباره آن تحقیقات مناسبی انجام بگیرد.

البته به گفته وی، در حال حاضر، ۴۰ تا ۷۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا در ترکیه از بابت شیوع نوع انگلیسی است.

طبق آمار سایت «ورلد میترز»، در حال حاضر در ترکیه بیش از ۳ میلیون و ۴۴۵ هزار نفر به کرونا مبتلا هستند و میزان مرگ و میر نیز از ۳۲ هزار نفر فراتر رفته است.

روز گذشته، وزارت بهداشت ایران طی نامه‌ای به قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، خواستار توقف تمام پروازها و همچنین ترددهای مرزی میان ایران و ترکیه دست کم به مدت یک هفته شد.

طی یک ماه اخیر، تعداد ابتلا به کرونا در ترکیه ۴ برابر شده به گونه‌ای که طی روز ۱۳ فروردین، ۴۲ هزار ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.

همچنین محدودیت‌های جدید به این کشور بازگشته و در حال حاضر ۵۸ استان ترکیه در وضعیت قرمز قرار دارند و از ساعت ۹ شب دوشنبه تا ۵ صبح دوشنبه هفته آینده در این کشور، منع تردد اعمال شده است.