به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در واکنش به اختلاف قیمت میوه از شمال تا جنوب شهر اظهار کرد: کمبود نظارت و نبود مدیریت مناسب علت اصلی فاصله قیمت شمال تا جنوب شهر است، در حالی که بنابر قانون، فروشندگان حق دارند که حداکثر ۳۵ درصد سود لحاظ کنند.

او افزود: توزیع میوه با قیمت مناسب و با سود متعارف حلقه‌های واسط باید به دست مصرف کننده برسد که متاسفانه امروز نبود نظارت باعث شده میوه حداقل ۲ تا ۳ برابر قیمت در بازار عرضه شود.

ملک زاده با اشاره به اینکه سرقفلی و اجاره مغازه نباید بهانه ای برای عرضه میوه با نرخ بالاتر شود، بیان کرد: مغازه داران از جنوبی ترین نقطه تا شمال تهران حق ندارند بیش از ۳۵ درصد سود لحاظ کنند؛ بنابراین تعزیرات و ناظران با اعمال نظارت بیشتر باید از گرانفروشی و اختلاف قیمت کاذب جلوگیری کند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی با اشاره به اینکه گرانی بازار میوه ارتباطی به تولید ندارد، گفت: تولید محصولات باغی، سبزی و صیفی فراتر از نیاز داخل است.

او ادامه داد: من این واقعیت را نمی خواهیم بپذیریم که مدیریت درست و نظارت در بخش کشاورزی وجود ندارد و دلالان سهم اصلی را می‌برند.

ملک زاده در پایان تصریح کرد: به عنوان یک تولیدکننده در عرصه کشاورزی می‌گویم که محصولات کشاورزان به شکلی خریداری می‌شود که حتی هزینه‌های تولیدی آن‌ها را پوشش نمی‌دهد و قیمت‌ها بسیار پایین است و در مقابل با قیمت‌های گزاف به دست مصرف کننده می‌رسد.