به گزارش پایگاه خبری نشان :

 چند روز قبل، ۲۲ جسد از مومیایی‌های فراعنه مصر طی یک مراسم از موزه مصر در قاهره به موزه ملی تمدن برده شدند، این بخشی از مومیایی‌های سلطنتی بودند که در بین آن‌ها، جسد مومیایی شده ملکه تی ، همسر آنخ آمون نیز وجود داشت. یکی از ویژگی‌های جالب توجه در این مومیایی سالم ماندن مو‌های سر این ملکه است که باعث تعجب کاربران پس از دیدن تصاویر او شد. اکنون پزشکان مصری پرده از راز سالم ماندن موهای او پس از صدها سال را برداشتند.

به گفته مصر شناس دکتر عبدالرحیم ریحان و مدیر کل تحقیقات، مطالعات باستان شناسی و انتشارات وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، محققان DNA ملکه تی را در سال ۲۰۱۰ از روی تار‌های موهایش شناسایی کرده و آن را با مو‌هایی که در مقبره توتانخامون بود تطبیق دادند و فهمیدند این مومیایی مربوط به همسر آنخ آمون است. محققان در آن زمان کشف کردند که ملکه مخلوط خاصی از مواد طبیعی مانند چربی گوشت گاو، روغن کرچک و آجیل کاج را برای زیبایی موهایش استفاده می‌کرده است.

oKwaUsTVIf6M

ریحان اشاره کرد که ملکه تی همراه با پسرش و نوه اش، آتون، در گورستان سلطنتی آخناتن در تل الامارنا به خاک سپرده شده بودند. پس از مرگ نیز مصری‌ها برای زیبا نگه داشتن مومیایی ملکه روی مو‌های او از همین مخلوط استفاده کردند.

lQdwmJMXfkgo

دکتر زاهی هواس، دانشمند مصری، که در زمان کشف ملکه تی دبیرکل شورای عالی آثار باستانی بود، دلیل اینکه مو‌های مومیایی بانوی بزرگ تاکنون سالم مانده توضیح داد که اعتقاد مصر باستان بر این است که مو‌های ملکه باید سالم می‌ماند تا در دنیای دیگر نیز زیبایی خود را داشته باشد. هاواس افزود، مصری‌های باستان برای حفظ شادابی و زیبایی در دنیای دیگر روی مومیایی‌های ملکه‌ها جراحی‌های زیبایی نیز انجام می‌دادند.