به گزارش پایگاه خبری نشان :
محمدحسن ابراهیمی سروعلیا صبح امروز در برنامه شبکه خبر گفت: به زودی انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار می شود و این اعضا برای سهام ۳۰ میلیون نفر به ارزش حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تصمیم گیری خواهند کرد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار  اظهار داشت: هم اکنون ۳۱ شرکت سرمایه گذاری استانی داریم که باید انتخابات اعضای هیات مدیره این شرکت ها برگزار شود

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به روش های مختلف مدیریت سهام در دارندگان سهام عدالت افزود: سال گذشته که آزادسازی سهام عدالت  انجام شد، افراد تصمیم گرفتند به دو روش سهام خود را مدیریت کنند؛ حدود ۲۰ میلیون نفر روش مستقیم و ۳۰ میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

ابراهیمی سروعلیا افزود: سهام افرادی که مدیریت سهم را خود به طور مستقیم در اختیار دارند، تا امروز حدود ۶۰ درصد آزادسازی شده و امکان فروش آن وجود دارد.

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: آن عده هم که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، در واقع اداره سهام را به شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت واگذار کردند و ارزش فعلی سهام آنها  چیزی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی توضیح داد: به عبارت دیگر، مجموع ارزش سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که الان بحث انتخابات هیات مدیره این شرکت ها مطرح است.

سروعلیا اظهار داشت: البته این رقم فقط مربوط به ۳۶ شرکتی است که بورسی شده اند و ارزش غیر بورسی ها چون هنوز تقویم نشده اند، به طور دقیق  مشخص نیست.