به گزارش پایگاه خبری نشان :

بر این اساس، یک مقام پلیس دهلی نو اعلام کرد بعد از این که یک وکیل به پلیس شکایت کرد سه مرد با میمون‌هایی او را محاصره کرده و شش هزار روپیه پول وی را دزدیده اند، دو مرد بازداشت شدند. تقریبا در سراسر کشور هند مقامات با شکایاتی مبنی بر تهدید ناشی از میمون‌ها در شهر‌های اصلی مواجه می‌شوند و این میمون‌ها برای ورود به منازل برای جستجوی غذا تردید به خود راه نمی‌دهند. اما بر اساس یک قانون مربوط به سال ۱۹۷۲ گرفتن میمون‌ها ممنوع است.

این مقام پلیس اعلام کرد ”قربانی سوار یک ریکشای موتوری بود که دو مرد در آن سوار شدند و از یک میمون خواستند در صندلی جلویی بنشیند و از یک میمون نیز خواستند در صندلی پشتی بنشیند. آن‌ها پولی را که وکیل در کیف خود داشت، از او گرفتند و با میمون‌ها گریختند“.

پلیس به وجود باندی در پشت حملات دیگری از این نوع مظنون است و یک تیم به طور ویژه برای جستجوی عاملان آن ایجاد شد و سرانجام روز پنجشنبه در یک ایستگاه اتوبوس، این دو مرد با میمون‌های همدست خود بازداشت شدند. با وجود این، سومین مظنون توانست فرار کند و میمون‌ها نیز به یک مرکز نگهداری حیوانات سپرده شدند.

در هند میمون‌ها به طور مرتب برای اجرای فعالیت‌های سرگرم کننده در خیابان‌های کشور تعلیم داده می‌شوند و حمله گروه‌هایی از آن‌ها به ساکنان، امری دور از انتظار نیست. در سال ۲۰۲۰ در شهر میروت در شمال هند یک گروه از میمون‌ها به یک مقام پزشکی حمله کردند و نمونه‌های خون متعلق به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را که آزمایش آن‌ها مثبت شده بود، ربودند.