به گزارش پایگاه خبری نشان :

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به زلزله ۵.۹ ریشتری در گناوهه اظهارکرد: ‌در پی زمین لرزه در استان بوشهر به سراسر این استان اعلام آماده باش شده است.

وی با بیان ‌اینکه در صورت نیاز آماده کمک رسانی به مردم منطقه هستیم، افزود: این زلزله در برخی نقاط استان خوزستان احساس شده است.

اعزام ۴ گروه ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله‌زده بندرگناوه

رئیس جمعیت هلال احمر استان بوشهر از اعزام چهار گروه ارزیاب به منطقه زلزله زده حوالی بندر گناوه واقع در استان بوشهر به منظور ارزیابی اولیه زلزله بوقوع پیوسته در این منطقه خبر داد.

اسماعیل چهله‌زاده افزود: پس از کسب وقوع خبر زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در منطقه یادشده، بلافاصله ستاد بحران در سازمان امداد و نجات تشکیل و با هماهنگی‌های انجام شده، دستورات لازم برای اعزام گروه‌های ارزیاب به منطقه وقوع زلزله صادر شد.

وی توضیح داد: اکنون گروه‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه وقوع زمین لرزه اعزام و پس از حضور به بررسی خسارات احتمالی این زمین لرزه خواهند پرداخت.

رئیس ‌جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر ادامه داد: به محض کسب اخبار جدید از منطقه زلزله‌زده گروه‌های امداد و نجات ، اسکان و تغذیه اضطراری و حمایت‌های روانی برای ارائه خدمات امدادی به منطقه یاد شده اعزام خواهند شد.

اعزام تیم‌های اورژانس به مناطق زلزله‌زده

‌رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به زمین لرزه ۵.۹ ‌ریشتری در بندر گناوه گفت: بلافاصله تیم‌های واکنش سریع اورژانس و ۴ تیم ارزیاب اورژانس به منطقه اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکهه این حادثه تا کنون یک مصدوم داشته که ناشی از ترس او بوده است، افزود: مراکز درمانی در شهرستان‌های دیلم، بوشهر و دشتستان در آماده باش هستند و اورژانس هوایی نیز اعزام شده است

احتمال خسارت به خانه‌های روستایی در گناوه

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه در گفت‌وگویی تلفنی اعلام کرد: هنوز گزارشی از خسارت به‌دست ما نرسیده اما بخشدار مرکزی و دهیاران برای بررسی میزان خسارت گروه‌هایی را به روستاهای مختلف فرستاده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به شدت زلزله به نظر می‌رسد که برخی خانه‌های قدیمی روستایی آسیب دیده باشند، گفت: کانون زلزله ساحل گناوه بوده است.

 بزرگی: ۵.۹

 محل وقوع: مرز استانهای بوشهر و فارس - حوالی بندر گناوه

 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۱۱: ۱۱: ۵۰

طول جغرافیایی: ۵۰.۷۲

عرض جغرافیایی: ۲۹.۷۶

عمق زمین‌لرزه: ۱۰ کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:

۲۸ کیلومتری بندر گناوه (بوشهر)

۳۱ کیلومتری بندر ریگ (بوشهر)

۴۱ کیلومتری شبانکاره (بوشهر)

 نزدیکترین مراکز استان:

۹۱ کیلومتری بوشهر

۱۳۱ کیلومتری یاسوج

pjKG8jC0AXk8

 

4p2mtQ8lKLey

56YN5wBJGbEk