به گزارش پایگاه خبری نشان :

اگر می‌خواهید بدانید یک خانه ١٢٠متری در تهران چه قیمتی دارد، محله اولین فاکتوری است که در تعیین و تخمین قیمت به شما کمک می‌کند؛ قیمت مسکن در برخی محله‌ها بسیار بالا و در برخی محله‌ها متوسط و در برخی دیگر نیز پایین است؛ البته مشاوران املاک معتقدند با افزایش قیمت مسکن در یک الی دو سال اخیر، دیگر خانه ارزان در تهران وجود ندارد و قیمت مسکن برای تمام واحدها به شکلی افزایش داشته که خرید مسکن برای بسیاری از اقشار به امری بسیار دشوار، تبدیل شده است.

در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهای ١٢٠متری که در بنگاه‌های املاک تهران به فروش گذاشته شده است خواهیم پرداخت؛ گفتنی است که قیمت‌های مذکور تنها نمونه‌ای از واحدهاست که در هر محله به فروش می‌رسد و باتوجه به بازه متنوع قیمت مسکن در هر محله قیمت‌هایی که در ادامه خواهید دید، بیانگر قیمت دقیق مسکن در محله‌ یادشده نیست.

y5aK7JY04uAo

یوسف آباد یک محله در مرکز تهران است که در منطقه۶ شهرداری قرار دارد؛ قیمت مسکن در این منطقه از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر بوده و واحدهای نوساز آن از متری ٣۵ الی ۴٠میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و باتوجه به امکانات به رقم‌های بالاتر نیز می‌رسد. واحدی ١٢٠متری و ٢۵ساله در این محله متری ۴٠میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پونک محله‌ای دیگر در منطقه ۵ شهرداری تهران است؛ این منطقه از مناطق پرطرفدار تهران برای خرید مسکن محسوب می‌شود؛ یک دستگاه آپارتمان ١٢٠متری و ٧ساله در این محله با قیمت ۴٨میلیون تومان در هر متر مربع به فروش خواهد رسید. همچنین مالک یک خانه ١١٨متری و ۵ساله در قیطریه، قیمت واحد را ٧٠میلیون تومان در هر متر مربع اعلام کرد.

ستارخان از محله‌های غرب تهران در منطقه دو است؛ واحدی ١١٩متری و ١٠ساله در ستارخان متری ٣٨میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. همچنین یک خانه ١٢٢متری و ١۵ساله در آجودانیه با قیمت ۶٢میلیون تومان برای هر متر مربع فروخته خواهد شد.

نیرو هوایی محله‌ای در شرق تهران است که قمیت مسکن در آن به طور کل از قیمت مسکن در تهران بالاتر است؛ واحدی ١٢٠متری و نوساز در این محله متری ۴٣میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

برای اطلاع از قیمت مسکن ١٢٠متری در سایر محله‌ها نیز باید به عواملی چون محله،  متراژ، سن بنا، امکانات و... توجه داشت.