به گزارش پایگاه خبری نشان :

عادی ترین اتفاق در تولد دوقلوها، تولد آنها در یک روز است اما این روال طبیعی برای همه دوقلوها رخ نمیدهد.

اخیرا موردی خاص به عنوان رکورد در کتاب گینس به ثبت رسیده است که مربوط به تولد نوزاد دوقلو با فاصله 87 روز در سال 2012 می باشد. مادر این معجزه های کوچک فردی به نام "ماریا جونز الیوت" است که طی یک روند غیرطبیعی دوقلوهایش را به دنیا آورد. او در سن 34 سالگی متوجه شد که 7 ماهه باردار است و جالب تر اینکه کودکش دوقلو است . همه چیز تا هفته بیست و چهارم بارداری طبیعی پیش می رفت اما در انتهای هفته 24 در حالی که چهار ماه تا روز اصلی زایمان او باقی مانده بود، ماریا زایمان کرد و در کمال تعجب فرزند اول او به نام "امی" در اول ماه ژوئن سال 2012 بدون قل دیگرش متولد شد.

این کودک نارس متولد شده بود و هنوز تکامل پیدا نکرده بود از طرفی زمانی که نوزاد اول به دنیا آمد، بدن ماریا دیگر قصد زایمان نداشت. پزشکان تلاش کردند که نوزاد بعدی را هم برای زایمان تحریک کنند اما هیچ اتفاقی نیفتاد برای همین اجازه دادن تا او در رحم مادر باقی بماند، سپس نوزاد متولد شده را داخل دستگاه قرار دادند.

"امی" کوچولو به شدت برای زنده ماندن در دستگاه رشد تلاش می کرد و "کتی" هم در رحم مادر باقی مانده بود تا بتواند زنده متولد شود. پدر و مادر او هم که کاری از دستشان بر نمی آمد همه چیز را به دست تقدیر سپردند، در حالیکه این سه ماه باقیمانده سخت ترین سه ماه زندگی آن ها بود.

بعد از پنج هفته "ماریا" توانست "امی" را در آغوش بگیرد، بعد از آن روز او هر روز به امی سر می زد در حالی که کتی داخل رحم و شکمش باقی مانده بود و امیدوار بود که هر دو دخترانش زنده بمانند. او در توصیف آن روزها میگوید:نمیدانستم از این شرایط لذت ببرم یا نگران باشم؟ زیرا فرزندم به طور کامل رشد نکرده بود . در حالی که یک فرزند دیگر هنوز داخل شکم داشتم و شرایط برایم بسیار سخت بود.

پزشکان در 27 آگوست یعنی در هفته 36 بارداری دوباره مراحل زایمان را برای دومین بار روی "ماریا" پیاده کردند تا بعد از یک ساعت "کتی" هم متولد شد و دو ساعت بعد کنار خواهر دوقلویش "امی" قرار گرفت.

پزشک ماریا اظهار داشت که تولد با فاصله این تعداد روز برای دوقلو ها در موارد بسیار نادری اتفاق می افتد و در چنین شرایطی احتمال از دست رفتن یکی از دوقلو ها بسیار بالا است . از طرفی زنده ماندن نوزادی که فقط بیست و سه هفته در رحم مادرش قرار گرفته بود ، بسیار عجیب تر به نظر می رسید یعنی با این اوصاف ما انتظار داشتیم هر دو نوزاد را از دست بدهیم اما خداوند خواست و نوزادان هر دو زنده ماندند.