به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمد علی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه مرغ به میزان کافی در میادین وجود دارد، افزود: با توجه به آنکه تولید مرغ به اندازه مکفی است، نگرانی از حیث تامین مرغ در بازار نداریم.

کمالی سروستانی با انتقاد از نرخ بالای جوجه یکروزه در بازار بیان کرد: با توجه به افزایش روز افزون قیمت جوجه یکروزه به نظر می رسد قاچاق و صادرات غیر مجاز صورت می گیرد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به کاهش ظرفیت تولید جوجه ضروری است که در اسرع وقت واردات جوجه یکروزه و مرغ مادر صورت گیرد تا با افزایش تلفات در ماه های گرم سال با چالش تامین مرغ در بازار روبرو نشویم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ماهانه ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت می گیرد، گفت: با توجه به افزایش سن گله از ۴۵ به ۵۰ روز می توان این اطمینان را داشت که گوشت مرغ به اندازه کافی تولید می شود.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: صادرات تخم مرغ نطفه دار و جوجه یکروزه غیرقانونی در حال انجام است که انتظار می رود دستگاه های نظارتی موضوع را کنترل کنند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه سوم سال گذشته قیمت جوجه یکروزه ۷۲ درصد افزایش رسمی داشته است، بیان کرد: براین اساس دلیلی ندارد که مرغداران هر قطعه جوجه یکروزه را بالاتر از نرخ مصوب ۴ هزار و ۲۰۰ تومان بخرند.

کمالی سروستانی با بیان اینکه جوجه ریزی نسبت به سال قبل کاهش نداشته است، گفت: مشکلات تحریمی سال گذشته در بحث واردات مرغ مادر مشکلاتی ایجاد کرد که با افزایش سن گله مادر و قول انجمن جوجه یکروزه و معاونت امور دام انتظار می رود جوجه یکروزه مورد نیاز تامین شود.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر کارخانه های جوجه کشی و مزارع مرغ مادر بیان کرد: در حال حاضر صادرات قانونی و غیرقانونی جوجه یکروزه باید متوقف شود تا نیاز بازار داخل تامین شود‌.

وی در پایان اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی به تعادل رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر عرضه ذرت و کنجاله سویا با تاخیر بدست مرغدار می رسد که امیدواریم تدابیری برای تسریع در توزیع نهاده بکار گرفته شود.