به گزارش پایگاه خبری نشان :

روزه داری در ماه های گرم سال می تواند کمی سخت باشد زیرا در صورت انجام فعالیت های روزانه بدن مقدار زیادی از انرژی و آب خود را از دست می دهد و باعث بروز تشنگی می شود. با مصرف درست میوه و سبزیجات و دیگر موادغذایی می توانیم در روزهای ماه رمضان آب مورد نیاز بدن را خود را حفظ کنیم احساس تشنگی را کاهش دهیم. بسیاری از میوه و سبزیجات به دلیل مقادیر بالای آب موجود در آن ها بهترین گزینه برای مصرف روزانه در ماه رمضان هستند و عنوان سبزیجات و میوه های ضد عطش شناخته می شوند. به همین جهت بسیاری از متخصصان توصیه می کنند در زمان روزه داری این گونه میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا دچار تشنگی نشوید و بدن آب مورد نیاز خود را از این طریق تامین کند.

 

تشنگی و یا احساس عطش می تواند باعث بروز مشکلاتی چون خشکی مداوم دهان، احساس گرسنگی، سردرد، سرگیجه، گرفتگی عضلات، احساس خستگی، افزایش قند خون و بروز بیماری های شدیدتر چون نارسایی کلیه می شود. از این رو توصیه می شود در طول دوران روزه داری توجه بیشتری به این مسئله داشته باشیم تا به مرور زمان دچار مشکلات جدی تر نشویم. برای خرید میوه و سبزیجات مورد نیاز خود در ماه رمضان حتما سری به سایت تره بار اینترنتی سبزی من بزنید.

سبزیجات و میوه های ضد عطش در ماه رمضان

دریافت آب کافی برای سالم نگه داشتن بدن در ماه رمضان بسیار مهم و ضروری است. تعداد بسیاری از میوه و سبزیجات در بازار موجود هستند که در بافت خود مقادیر فراوانی آب به صورت طبیعی ذخیره کرده اند. با مصرف این میوه و سبزیجات می توانیم از بروز تشنگی در طول روزهای ماه رمضان جلوگیری کنیم و این ماه را به سلامت به پایان برسانیم. در ادامه به معرفی برخی از این میوه و سبزیجات خواهیم پرداخت تا شما بتوانید با شناختی مناسب تر آنها را در برنامه غذایی سحر و افطار خود قرار دهید.

هندوانه

هندوانه میوه ای تابستانی است که حدود 92 درصد بافت آن را آب تشکیل داده، به همین جهت بهترین انتخاب برای ایام ماه رمضان است. با مصرف هندوانه در این ایام رطوبت بدن خود را تامین کنید تا دچار تشنگی و عطش نشوید.آب موجود در هندوانه می تواند باعث رشد و ترمیم سلول های بدن شود و به سلامت استخوان ها، پوست و چشم کمک کند.

کرفس

کرفس از جمله کم کالری ترین سبزیجات موجود است که حدود 95 درصد آن را آب تشکیل داده است. این سبزی مفید با ساقه های بلند و کشیده سرشار از ویتامین A و K است و می تواند به سیستم ایمنی بدن و سلامت خون کمک کند. آب موجود در کرفس به حفظ رطوبت بدن کمک می کند و به دلیل مقادیر بالای فیبر در بافت آن می توانید احساس گرسنگی را از خود دور کنید.

خیار

خیار را می توانید به تنهایی و هم در ترکیب انواع سالادها به راحتی مصرف کنید. 95 درصد این میوه یا سبزی خوش عطر و طعم را آب تشکیل داده که می تواند در روزهای ماه رمضان تضمین کننده آب بدن شما باشد. با مصرف روزانه ی خیار فشار خون خود را کنترل کنید و بهبود عمکلرد دستگاه گوارش کمک کنید. ویتامین K موجود در خیار از بروز رشد سلول های سرطانی نیز جلوگیری می کند.

توت فرنگی

هیچ چیز لذت بخش تر از گاز زدن و خوردن یک توت فرنگی شیرین و تازه نیست. حدود 91 درصد این میوه ی جذاب را آب تشکیل داده است و می توان به طور حتم آن را دسته ی سبزیجات و میوه های ضد عطش قرار داد. ویتامین C و فیبر موجود در توت فرنگی می تواند از سلامت سلول های بدن محافظت کند و برای فرآیند هضم مفید باشد. توت فرنگی بهترین انتخاب برای تنظیم میزان قند خون و افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن است.

تربچه

چگونه می توان باور کرد که 95 درصد تربچه را آب تشکیل داده است. این سبزی کوچک و جذاب منبع آب بسیار مفیدی برای ایام ماه رمضان است. تربچه ادارآور است و می تواند به دفع سموم بدن کمک کند و خاصیت ضد سرطانی آن از جمله خواص منحصر به فرد آن است. با مصرف تربچه به تنظیم سوخت و ساز بدن، پاکسازی معده، تقویت چشم می توانید کمک کنید.

طالبی

طالبی میوه ای پر آب و کم کالری است که در خود مواد معدنی و مغذی بسیاری را جای داده است. حدود 90 درصد این میوه ی تابستانی را آب تشکیل داده که می تواند منبع بسیار ایده آلی برای جبران کم آبی بدن باشد. با مصرف طالبی به فرآیند کاهش وزن خود کمک کنید و سلامت چشمان خود را تضمین کنید. مصرف طالبی سطح ایمنی بدن را افزایش می دهد و از بروز بیماری هایی چون سرطان جلوگیری می کند. تنظیم فشارخون، کنترل دیابت بهبود عملکرد دستگاه گوارش و سم زدایی بدن از دیگر خواص منحصر به فرد طالبی است.

هلو

اگر میوه ای پر آب و کم کالری می خواهید ما به شما هلو را پیشنهاد می کنیم. حدود 90 این میوه را آب تشکیل داده که می تواند بهترین گزینه برای ایام روزه داری باشد. هلو فیبر بالایی دارد و می تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کند و از بروز بیماری های گوارشی جلوگیری کند. با مصرف هلو می توانید از بروز بیماری های قلبی و عروقی، کلیوی و فشار خون بالا جلوگیری کنید و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خود شوید. سلامت استخوان ها، کاهش التهاب و سلامت دهان و دندان از دیگر خواص منحصر به فرد هلو است.