به گزارش پایگاه خبری نشان :

لزوم رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی باتوجه به وضعیت قرمز کرونا بیشتر از گذشته باید در دستور کار ورزشکاران و پیشکسوتان قرار گیرد.

به گزارش رکنا ، در طول یک سال و نیم گذشته ورزشکاران و پیشکسوتان زیادی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند. شرایط نسبت به تمام دوران کرونا وخیم‌تر شده و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند بیش از پیش این اوضاع را وخیم‌تر کند و به قشر‌های مختلف جامعه آسیب بزند.

کرونا زمان و مکان نمی‌شناسد و فرقی ندارد ورزشکار باشید یا خیر و یا این‌که در کدام رشته ورزشی فعالیت می‌کنید. به راحتی می‌تواند منتقل شود و جدی‌ترین آسیب‌ها را وارد کند. آخرین فرد ورزشی نامداری که بر اثر ابتلا به کرونا در گذشت نادر دست‌نشان مربی فوتبال مازندران بود که در سال‌های فعالیتش در فوتبال ایران افتخارات زیادی را به دست آورده بود.

تعداد فوتی‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند و همچنین تعداد نامدارانی که به همین علت درگذشتند دو رقمی شده است. به بهانه درگذشت نادر دست نشان پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه از ورزشکارانی نام خواهیم برد که به همین علت جان خود را از دست داده‌اند.

الهام شیخی، فوتسال

هفتم اسفند ۹۸ کانال خبری هیات فوتبال استان قم با انتشار تصویری از الهام شیخی، بازیکن فوتسال خبر درگذشت او را در اثر ابتلا به بیماری کرونا اعلام کرد. او سابقه بازی در مسابقات رده‌های سنی قهرمانی کشور را داشت.

ابراهیم ابراهیمی، تکواندو

سیزدهم اسفند ۹۸ ابراهیم ابراهیمی، فرهنگی بازنشسته و پیشکسوت تکواندوی ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سن ۶۳ سالگی درگذشت.

این پیشکسوت ۶۳ ساله به دلیل وضعیت نامساعد تنفسی و ریوی، یک هفته در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری بود که با مثبت شدن تست کرونای وی، در نهایت به بیمارستان طالقانی آبادان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت، اما پیشروی ویروس کرونا باعث درگذشت وی شد.

احمد طاهری، فوتسال

پس از الهام شیخی، او دومین قربانی فوتسال ایران با ویروس کروناست.

طاهری سرپرست سابق تیم ملی فوتسال دانشجویان ایران بود و مربیگری تیم فوتسال استقلال را به عهده داشت. او به عنوان مربی یا سرپرست در تیم‌های پیمان، بانک تجارت و دانشگاه آزاد نیز فعالیت کرده بود.

شهرام گوهرچین، شطرنج

سوم فروردین ۹۹ شهرام گوهرچین مربی و داور بین المللی شطرنج ایران به علت ابتلاء به ویروس کرونا درگذشت.

علیرضا نیکبخت، مدافع سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان

۲۳ خرداد ۹۹ علیرضا نیکبخت بازیکن سابق نفت آبادان براثر ابتلا به کرونا درگذشت. نیکبخت در سال ۸۳ و ۸۴ برای این تیم آبادانی به میدان می‌رفت و همواره حضور موثری در جمع نفتی‌ها داشت.

محمود یاوری، مربی سابق تیم ملی ایران

۲۰ آبان ۹۹ محمود یاوری پس از دوران طولانی درگیری با این ویروس فوت کرد. مرحوم یاوری در حالی در سن ۸۱ سالگی دارفانی را وداع گفت که از پیشکسوتان عرصه مربیگری بود و در تیم‌های مختلفی مثل برق شیراز، تراکتور تبریز، ابومسلم مشهد، استقلال اهواز، پاس، راه آهن و. مربیگری می‌کرد. او همچنین سابقه مربی‌گری در تیم‌ملی را در کارنامه خود داشت.

مهرداد میناوند، مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس

۸ بهمن ۹۹ مهرداد میناوند که به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده بود، در سن ۴۵ سالگی بر اثر کرونا درگذشت. او سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲، ۷۵ بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرد. میناوند سال ۱۳۷۴ از پاس به پرسپولیس آمد و در ۳ سال حضورش ۸۹ بار با پیراهن این تیم بازی کرد و ۱۳گل به ثمر رساند.

علی انصاریان، مدافع سابق پرسپولیس و استقلال

۱۵ بهمن ۹۹ علی انصاریان که از ابتدای بهمن همین ماه در پی ابتلا به کرونا در بیمارستان فرهیختگان تهران بستری بود، مغلوب این بیماری شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد. او سال ۱۳۷۷ پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و در ۸۸ بازی ۶ بار توانست برای سرخ‌های پایتخت گلزنی کند.

انصاریان یک سال به سایپا رفت در ادامه دوباره به پرسپولیس برگشت و در دو سال ۴۸ بار برای این تیم به میدان رفت. این مدافع میانی سال ۱۳۸۶ راهی استقلال شد در ۲۳ بازی هم پیراهن این تیم را پوشید. استیل‌آذین، استقلال اهواز، گسترش فولاد تبریز و شاهین بوشهر از دیگر تیم‌هایی بودند که انصاریان برای آن‌ها بازی کرد و در نهایت در سال ۱۳۹۰ رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

نادردست نشان، پیشکسوت فوتبال ایران و مازندران

۲۷ فروردین ۱۴۰۰، نادر دست‌نشان پس از تحمل یک دوره بیماری کرونا دیروز در سن ۶۲ سالگی درگذشت. دست‌نشان در تمام دوران بازیگری خود در تیم نساجی حضور داشت و زننده بیشترین گل‌های متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران است.

این مربی قائم‌شهری سابقه هدایت ۲۰ باشگاه در لیگ‌های مختلف فوتبال ایران را داشت و با پگاه گیلان نایب قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده بود. دست نشان همچنین با مس کرمان، استیل آذین، نفت تهران و نفت آبادان به لیگ برتر صعود کرده بود.

بهروز کلهر، قهرمان و پیشکسوت سابق اسکی

۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ بهروز کلهر قهرمان و پیشکسوت سابق اسکی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

او متولد ۱۳۳۸ بود و از سال ۱۳۵۵ در تیم ملی اسکی حضور یافت. او در طول سال‌ها حضور در مسابقات به عنوان ورزشکار موفق به کسب عناوین متعددی شد و همچنین به عنوان ملی‌پوش اسکی ایران در رقابت‌های مختلفی حضور یافت و در سال ۱۹۷۸ میلادی در شامونی فرانسه موفق به کسب مدال نقره شد.

قهرمان اسکی ایران سال‌ها در کادر فنی تیم‌های ملی اسکی نیز حضور داشت و برای دو دهه عهده‌دار مسئولیت پایگاه قهرمانی پیست اسکی دیزین بود. او همچنین به عنوان مربی و مدرس اسکی سال‌ها به اسکی کشور خدمت و چهره‌های زیادی را به ورزش اسکی معرفی کرد.

تعداد ورزشکارانی که بر اثر ابتلا به کرونا در گذشته‌اند به بیش از ۲۰ نفر رسیده است و این خبر تلخ سال‌های سال در ذهن باقی خواهد ماند. یک لحظه غفلت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی باعث می‌شود جان یک انسان گرفته شود و اتفاقی ناگوار را رقم خواهد زد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.