به گزارش پایگاه خبری نشان :

ابراهیم محمدولی با اشاره به افزایش دوباره قیمت طلا و سکه اظهار کرد: امروز علاوه بر افزایش حدود ۱۵دلاری اونس جهانی، روند دلار هم تحت تاثیر برخی اخبار صعودی شد و به تبع آن قیمت طلا و سکه هم افزایش یافت.

به گفته محمدولی، اگرچه طلا به مرز یک میلیون و سکه به کانال ۹میلیون تومان رسیده بود اما امروز قیمت طلا متاثر از عوامل گفته شده حدود ۲۰هزار و سکه ۲۳۰هزار تومان گران شد، این درحالیست که همچنان بازار طلا و واحدهای طلافروشی تعطیل و تقاضا به شدت افت کرده است.

رییس اتحادیه طلا با پیش‌بینی روند قیمت‌ها بیان کرد: واکنش طلا و سکه به اخبار و نوسانات دلار به حداقل رسیده بنابراین انتظار افزایش یا کاهش چشمگیری در قیمت‌ها نداریم؛ البته با توجه به خبرهای خوبی که درمورد برجام به گوش می‌رسد، درصورت توافق ایران و آمریکا شاهد کاهش جزیی قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

این فعال بازار طلا با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: قیمت سکه امامی با رشد ۳۲۰هزار تومانی به ۱۰میلیون و ۳۲۰هزار و بهای سکه طرح قدیم با ۲۰۰هزار تومان افزایش به ۱۰میلیون و ۱۰۰هزار تومان رسید.

محدولی اضافه کرد: قیمت نیم سکه هم پنج میلیون و ۹۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۱۰۰هزار تومان است؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار طبق ارزش اونس و نرخ ارز به چهار میلیون و ۴۲۱هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۰هزار تومان افزایش یافت.