به گزارش پایگاه خبری نشان :

باشگاه خبرنگاران: یک کارمند بیمارستانی در ایتالیا که با وجود عدم حضور در محل کارش، حقوق دریافت می‌کرد تحت پیگرد پلیس این کشور قرار گرفت. به گزارش گاردین «سالواتوره اسکوماس» که از سال ۲۰۰۵ از کار دست کشیده بود طی این ۱۵ سال مبلغ ۵ میلوین و ۳۸ هزار یورو دستمزد دریافت کرد. این مرد پیشتر در بیمارستان Pugliese Ciaccio در شهر کاتانزارو کار می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایتالیایی ANSA تحقیقات از آقای اسکوماس که اکنون با اتهاماتی مانند اخاذی، کلاهبرداری، سواءاستفاده از موقعیت مواجه است در حال انجام است. همچنین شش مدیر بیمارستان به دلیل عدم اقدام برای غیبت طولانی وی تحت تعقیب قرار گرفته اند.

جزئیات این پرونده پس از تحقیقات طولانی پلیس در مورد غیبت و کلاهبرداری کارمندان که در بخش دولتی ایتالیا به کرات دیده می‌شود فاش شد. پلیس در تحقیقات خود از اظهارات کارمندان بیمارستان به عنوان شهود، مدارک حضور و غیاب و همچنین سابقه حقوق استفاده کرده است.

بنا به این تحقیقات در سال ۲۰۰۵ این مرد مدیر بیمارستان را مورد تهدید قرار داده تا از ارائه گزارش انظباتی علیه خود منصرف شود. این در حالی بود که پس از بازنشستگی این مدیر، غیبت اسکوماس بدون بررسی ادامه یافت؛ چراکه هیچ یک از کارمندان و جانشینان مدیر قبلی متوجه غیبت وی نشدند. به همین علت واریز حقوق اسکوماس مانند گذشته ادامه یافت.

گفتنی است؛ در سال ۲۰۱۶ «ماتئو رِنزی» نخست وزیر وقت ایتالیا قوانین سختگیرانه‌ای را علیه کارمندان دولتی که گزارش‌ها و تحقیقات حاکی از غیبت طولانی مدت آن‌ها در بخش دولتی ایتالیا بود وضع کرد.