به گزارش پایگاه خبری نشان :

باشگاه خبرنگاران: به نقل از پایگاه اینترنتی أودیتی سنترال، از زمان کشت میوه انبه در هند بیش از ۴۰۰۰ سال می‌گذرد و این میوه حدود هزار نوع دارد که بهترین کیفیت آن در آب و هوای مشابه هند تولید می‌شود. حاجی کلیم الله خان، معروف به «مرد انبه» یک باغبان سرشناس در جهان است که به خاطر دستاورد‌های خود در کشت انبه از جمله کشت درختی که ۳۰۰ نوع مختلف انبه تولید می‌کند، مشهور شده است.

DXP17stkEg8A

هنگامی که حاجی کلیم الله خان در سن پانزده سالگی برای ادامه کار در کشت انبه مدرسه را ترک کرد، خانواده او مانند اکثر کشاورزان در مالیهاباد شمال هند، فقط دو نوع از آن را پرورش می‌دادند. او بعد از دیدن یک گیاه گل رز که در باغ یکی از دوستانش گل‌هایی با رنگ‌های مختلف تولید می‌کند، در خصوص پیوند بذر‌های گیاهان اطلاعاتی آموخت و تعجب کرد که آیا همین اصول درباره درختان میوه نیز وجود دارد؟

MW3bM2Mo0ibd

خان پیوند دادن بذر درخت انبه را آغاز کرد تا اینکه در میان باغداران و تولیدکنندگان برجسته جهان قرار گرفت و لقب «مرد انبه» را به خود اختصاص داد. درخت انبه ۱۰۰ ساله که خان در اواخر دهه ۱۹۸۰ با کاشت آن آغاز به کار کرد، «منبع» نام داشت و این منبع افتخار و شادی باغبان هندی شده است.

این کشاورز هندی با استفاده از انواع تکنیک‌های پیوند، توانست درخت را به یک باغ انبه تبدیل کند که حداقل ۳۰۰ گونه مختلف تولید می‌کند.

در تابستان این درخت انبه خان میوه‌هایی در اندازه‌های مختلف و در رنگ‌های سبز، قرمز و بنفش دارد که برخی گرد یا بیضی شکل و برخی دیگر شبیه کلیه انسان هستند. قابل توجه است که خان و خانواده اش بخشی از محصول خود را می‌فروشند و میوه صد‌ها درخت را به صورت رایگان میان ساکنان محلی توزیع می‌کنند.